پرش لینک ها

افتتاح نخستین دانشکده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر

 

نخستین دانشکده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر با حضور معاونین ، مدیران کل وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ، مسئولان استانی و شهرستان رسما افتتاح و آغاز بکار کرد.
معاون آموزشی وزارت علوم : ساماندهی دانشگاهها بیشتر از افزایش ظرفیت آن مهم است.

حسین نادری منش اظهار کرد : اکنون با جمعیت ۷۵ میلیون نفری بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون رشد بالای ۲۵ درصدی را داشتیم.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود : مازندران از نظر تراکم دانشجویی رتبه پنجم کشور را دارد و از این نظر مازندران وضعیت مناسبی دارد.
وی با بیان اینکه در مقاطع تحصیلی جای رشد داریم اظهار کرد : ساماندهی دانشگاهها بیشتر از افزایش ظرفیت آن مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به دانشکده دولتی گردشگری نوشهر اظهار کرد و بیان داشت: دانشکده گردشگری باید در کنار مباحث علمی به مباحث فرهنگی نیز اهتمام لازم را داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم استفاده صحیح از موهبت های طبیعی و گردشگری در مازندران را مهم بر شمرد و گفت: از مازندران بعنوان یکی از مناطق سبز باید استفاده شود اما اکنون یکی از خطراتی که مازندران را تهدید می کند ویلا سازی است.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست باید از اولویت ها باشد بنابراین اگر آزاد راه تهران شمال افتتاح شد نباید طبیعت مازندران دچار خسران شده و آسیب ببیند بلکه باید جنگلها و طبیعت را حفظ کرد.

*غرب استان مازندران را می توان به قطب گردشگری ایران تبدیل کرد

دکتر جواد هروی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در آئین آغاز به کار دانشکده دولتی گردشگری نوشهر گفت : احساس می کنم امروز بحث توسعه آموزش عالی در کشور تبدیل به وظیفه و فریضه شد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دنیای غرب در صحنه های مختلفی همچون سیاسی ، اقتصادی و نظامی ما را سنجید و الان وارد عرصه علمی شد که البته نشان دادیم حرفی برای گفتن داریم و پیشرفتهای علمی زیادی داشتیم.

وی به استعدادها و توانمندی های گردشگری در غرب مازندران اشاره کرد و بیان داشت: غرب استان مازندران را می توان به قطب گردشگری علمی ایران تبدیل کرد بنابراین باید از پتانسیل های موجود گردشگری در منطقه نهایت بهره را برد.

وی با بیان اینکه وقتی کلنگ مدرسه ای یا مرکز علمی در جایی به زمین می خورد باید آن منطقه را مقدس بر شمرد ابراز کرد: امید که توسعه آموزش نیز در مازندران مایه خیر و برکت باشد و رشد و شکوفایی علمی بیشتری را شاهد باشیم.
*دانشکده میراث فرهنگی نوشهر از ابتدای مهر ۹۲ دانشجو می پذیرد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز به کار این دانشکده گفت : طرح آمایش یک ضرورت در مازندران است که وزارت علوم باید آنرا مورد توجه و بررسی قرار دهد.

قاسم احمدی گفت: در غرب مازندران بالغ بر ۱۷ موسسه آموزشی غیر انتفاعی داریم که در این زمینه غرب استان در کشور رتبه اول را بدست آورد.

وی افزود : با پیگیری هایی که انجام شد دانشکده دولتی گردشگری نوشهر تحت نظر دانشگاه مازندران با دو رشته گردشگری و مردم شناسی به تصویب رسید که از ابتدای مهر ۹۲ نیز دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی تصریح کرد : با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم مرکز رشد حوزه تخصصی گردشگری استان مازندران در نوشهر بعنوان یک مجموعه علمی مستقر می شود.

احمدی عنوان کرد : نوشهر و چالوس قبل از آنکه شهرهای گردشگری باشند بعنوان شهرهای دانشگاهی محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد : ساختمانی در کنار همین دانشگاه فرهنگیان قرار دارد که از سفر هیئت دولت احداث شد و این فضا نیمه کاره علیرغم آنکه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شد اما حدود سه سال رها شده بود ولی با هماهنگی وزارت علوم آنجا را نیز بعنوان یک دانشگاه دولتی مد نظر قرار داریم تا تقویت شود.
*افتتاح دانشکده میراث فرهنگی نوشهر نوید بخش روزهایی بهتر برای صنعت گردشگری
فرماندار نوشهر نیز گفت: افتتاح و آغاز بکار دانشکده گردشگری نوشهر در غرب استان مازندران نوید بخش روزهایی بهتر برای صنعت گردشگری این منطقه است.

محمدعلی قمی افزود : دانشکده گردشگری غرب مازندران یکی از ظرفیت های مهم در عرصه گردشگری است و امید است با استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه صنعت گردشگری گام های اساسی تر برداشته شود.

وی با اشاره به موهبت وجود دریا و جنگل در منطقه اظهار کرد: هر ساله مسافران زیادی به استان مازندران سفر می کنند که بخش اعظم آن به غرب استان می آیند و بنابراین باید از این ظرفیت ها بهر لازم را در صنعت توریسم ببریم.
*کمبود دانشگاه دولتی در غرب مازندران
رئیس دانشگاه مازندران نیز بیان کرد : در غرب استان مازندران از بابلسر تا رامسر دانشگاه دولتی دیده نیم شود اما بر اساس نظر رئیس جمهور ، دانشکده دولتی گردشگری در نوشهر ایجاد شد.
احمد احمد پور با بیان اینکه ۱۷ دانشکده در دانشگاه مازندران ایجاد شد گفت: در دانشگاه مازندران به فاصله دو سال به همت مدیران دانشگاه بیش از ۱۱۰ رشته ارشد و دکترا دایر و بیش از ۱۳۰ نفر نیز جذب شدند که در فراخوان شهریور ۹۲ بیس از ۱۲۰ نفر دیگر جذب می شوند.

نوشهر آنلاین

[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی