پرش لینک ها

جشن روز مازندران در مرزن آباد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران جزئیات همایش ملی تشیع و جشن روز مازندران را اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در جلسه اعضای کمیته برگزاری همایش تشیع و تبرستان گفت: بخشی از حکومت علویان به مدت پیش از نیم قرن در استان مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در همین رابطه افزود: با وجود فشارهای مارکسیسم‌ها و تفکرات الحادی که اعتقادات مردم را به انحراف بکشانند وفاداری مردم مازندران به ولایت علوی تا به مرز بیش از 10 هزار و 400 شهید و لشکر پیروز 25کربلا و مشاهیر و مفاخر استان و نیز حضور در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و بارها از طرف رهبری مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بر ماست که این اعتبار، اصالت و هویت را از نیاکان حفظ و به نسل آینده انتقال دهیم، گفت: جشن روز مازندران سال‌های قبل در مرکز استان برگزار می‌شد اما امسال تصمیم گرفتیم که این همایش در مرزن‌آباد به‌عنوان خاستگاه علویان و همزمان با همایش ملی تشیع و تبرستان برگزار شود.

ابراهیمی با بیان اینکه همایش تشیع و تبرستان در نوبت صبح و جشن روز مازندران در نوبت عصر روز 14 آبان برگزار می‌شود، افزود: برپایی موسیقی بومی، نمایشگاه صنایع دستی و لباس بومی محلی، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، پخت غذاهای محلی و … از جمله برنامه‌های این جشن است.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی