پرش لینک ها

نخستین کتابخانه نابینایان غرب مازندران در چالوس افتتاح شد

نخستین کتابخانه نابینایان غرب مازندران توسط یکی از نابینایان دختر با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان مازندران و امام جمعه و فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه در کتابخانه عمومی این شهرستان افتتاح شد .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در مراسم افتتاح این کتابخانه با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها از بهترین و فرهنگی‌ترین جایگاه‌های جهان هستند، عنوان نمود : عدم وجود بخش مخصوص نابینایان و کم بینایان در کتابخانه‌های استان مازندران مشکلی بود که در چند روز اخیر برطرف شد .

محمداسماعیل امامزاده افزود : همزمان با این بخش ، سه مرکز ویژه نابینایان دیگر نیز در بهشهر ، شهر آشوب ساری و آمل دایر شده است و آماده خدمت‌رسانی به روشندلان است . حدود ۵۰ میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز این بخش‌ها در چهار کتابخانه سطح استان هزینه شده است .

وی با تقدیر از مشارکت و تلاش مدیرکل بهزیستی مازندران در راه‌اندازی این بخش ادامه داد : با توجه به نوبودن این فعالیت در استان نواقصی هم خواهد داشت که درصدد برطرف ساختن آن هستیم .

همچنین افزود : شهرستان چالوس در استان مازندران در بخش کتابخوانی رتبه برتر را دارد که نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان است .

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی امام جمعه چالوس نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی در جامعه بیان داشت : راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان برای بهره ‌برداری این قشر از امکانات اتفاق خوشایندی است که آن را به فال نیک می‌گیریم .

سید قدیر رضایی نیز ضمن قدردانی از کسانی که در راه اندازی این بخش تلاش نمودند ، تشکر نمود و گفت : در امور فرهنگی نابینایان گام موثری برداشته شد .

در حاشیه این مراسم رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت : این بخش شامل یک‌هزار و ۳۸ سی دی گویا، سه سیستم رایانه مجهز به اسپیکر، شش گوشی، یک سیستم LCD همراه با دستگاه بهدید برای استفاده افراد کم‌بینا است.

رودابه آزادیان اذعان داشت : این بخش حدود ۱۰ روز است که راه‌اندازی شده و با استقبال خوبی از طرف جامعه هدف آن همراه بوده است.

وی از ثبت‌نام ۷۰ نفر در این بخش و استفاده ۴۰ نفر از خدمات آن در طول این ۱۰ روز خبر داد.

لازم به یاداوری است که قبل از این مراسم ، هفتمین نشست اعضای انجمن کتابخانه با ریاست فرماندار چالوس و با حضور مدیر کل کتابخانه های استان در سالن اجتماعات کتابخانه چالوس برگزار شد .

رودابه آزادیان در این جلسه گزارشی در خصوص راه اندازی بخش کودک ، سالن مطالعه خواهران و سالن اجتماعات و بخش نابینایان ارائه نمود .

در این جلسه الیکایی رییس مجمع امور صنفی چالوس باهزینه دو میلیون تومان بابت کمک خرید ماشین مختص کتابخانه موافقت نمود . شهرداری نیز دو بیلبورد تبلیغاتی به کتابخانه چالوس اختصاص خواهد داد . همچنین ردایی مدیر کل بهزیستی استان در رفع موانع کتابخانه در مسیر تردد نابینایان نیز قول مساعدت داد .

همچنین مقرر شد تا زمینهایی در روستاهای چالوس برای ساخت کتابخانه اختصاص یابند . همچنین زمینی در علویکلای چالوس که جزء نقشه راه کتابخانه ها بود ، بر ای این امر در نظر گرفته شد .

آزادیان افزود : تعداد ۳ کتابخانه در دست ساخت داریم که شامل کتابخانه مرکزی و سینوا و هچیرود هستند .

وی از حضور مسئولین در مراسم افتتاح و همچنین زحمات بی دریغ رضایی فرماندار تشکر و قدردانی نمود که موجب شد تا کتابخانه چالوس در طول ۴ سال پیاپی رتبه نخست استان را از آن خود کند .

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی