پرش لینک ها

بیمه یونیت لینک سامان، راهکاری قطعی برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان، شیما آراء با بیان این که از ابتدای تاسیس شرکت، حجم عمده پرتفوی آن را بیمه های زندگی تشکیل داده و تا کنون این روند حفظ شده است، افزود: طرح جامع عمر و تشکیل سرمایه از قدیمی ترین محصولات و پرفروش ترین بیمه نامه های شرکت است که تجربه خوبی نیز از آن به دست آمده است. او با اشاره به این که شرکت بیمه سامان به صورت تخصصی به حوزه فروش بیمه نامه های عمر ورود کرده و شبکه فروش متخصص و حرفه ای در این حوزه تربیت کرده است، ادامه داد: بیمه زندگی، محصول استراتژیک شرکت بیمه سامان است و در این راستا محصولات متناسب با نیاز مشتری نیز طراحی شده است. آراء طراحی ترکیب های مختلف بیمه نامه های عمر به منظور ارائه پوشش در لایه های مختلف ریسک پذیری را یکی از رموز موفقیت این شرکت در فروش بیمه نامه عمر خواند و اظهار کرد: هر کدام از این محصولات متناسب با ریسک پذیرفته شده از سوی بیمه گذار، نرخ سود و پوشش های متفاوت دارند و از این رو دست بیمه گذار برای خرید یک بیمه نامه مطلوب، کاملا باز است.

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با اشاره به عرضه بیمه نامه عمر با پوشش امراض خاص توسط این شرکت و استقبال خوب مشتریان از آن، گفت: محصول به روز شده در این حوزه 30 بیماری در حوزه بزرگسالان در چهار بخش بیماری های قلبی، سرطان، اعصاب و سایر بیماری ها را پوشش می دهد و این محصول در حوزه کودکان پوشش مناسبی برای 14 بیماری دارد.

او همچنین به امکان سرمایه گذاری متقاضیان در صندوق های سرمایه گذاری این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر این که هر محصول می تواند اشتهای ریسک پذیری بخشی از متقاضیان را سیراب کند، ادامه داد: شرکت بیمه سامان بسته های متنوع سرمایه گذاری و بیمه ای را در اختیار مراجعان قرار می دهد، بنابراین می تواند به عنوان یک مشاور امین و متخصص در حوزه سرمایه گذاری عمل کند.

آراء با بیان این که بیمه سامان تلاش کرده برای ریسک های نوظهور نیز محصولات مطلوبی طراحی کند، به عرضه بیمه کرونا در کوتاهترین زمان پس از شیوع این بیماری اشاره کرد و با بیان این که از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون بیش از 13 هزار فقره از این بیمه نامه کرونا به فروش رسیده است، گفت: خسارت قابل توجهی نیز از محل این بیمه نامه پرداخت شده که نشان از اعتماد متقابل بیمه گر و بیمه گذار در این حوزه است.

وی همچنین توسعه شبکه فروش حرفه ای و نیز افزایش آگاهی مردم نسبت به خدمات بیمه عمر را عاملی برای افزایش فروش این رشته خواند و با تاکید بر این که خوشبختانه بیمه سامان با پرداخت سود مشارکت در منافع مطلوب در بیمه های عمر توانسته به خوبی نظر بیمه گذارانش را جلب کند، ادامه داد: تبلیغات مناسب و نیز خدمات رسانی مطلوب، نقش مهمی در جذب بیمه گذار جدید داشته است که این روند همچنان ادامه خواهد یافت. آراء همچنین با بیان این که هنگام خرید بیمه نامه عمر نباید تنها به وجهه سرمایه گذاری آن توجه کرد، گفت: بیمه عمر انواع پوشش های مختلف امراض، فوت و از کار افتادگی را دارد که نقش مهمی در زندگی بیمه گذاران خواهد داشت.

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با بیان این که این شرکت از بالاترین میزان توانگری مالی محاسبه شده توسط بیمه مرکزی برخوردار است و همه مراحل سرمایه گذاری آن بر اساس آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه و تحت کنترل نهاد ناظر است، اظهار کرد: طبیعی است که چنین شرکتی با چنین رویکردی مورد اعتماد بیمه گذاران قرار می گیرد. او با تاکید بر این که استفاده از ظرفیت قرارداد با «مونیخ ری» به عنوان بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان برای شرکت بیمه سامان بسیار ارزنده بود، گفت: خوشبختانه در نتیجه آن قرارداد، محصولات خوبی در حوزه بیمه عمر طراحی و عرضه شد که بازخورد بسیار مناسبی نیز در جامعه داشت. وی همچنین با اشاره به این که آزادسازی نرخ گذاری در بازار بیمه و نیز خروج از بازار تعرفه ای توانست دست شرکت ها را برای ارائه قیمت منصفانه در قبال محصولات منحصر به فرد باز کند، گفت: البته شرکت ها نباید به هر بهانه ای قیمت ها را از نرخ فنی فاصله بدهند، چرا که کاهش بیش از حد قیمت می تواند به کاهش خدمات منجر شود و این مطلوب بیمه گذار نخواهد بود.

آراء همچنین ورود بازار بیمه کشورمان به طراحی و فروش بیمه های پارامتریک را یک اتفاق مبارک خواند و با بیان این که برخلاف بیمه های سنتی، در بیمه های پارامتریک «رویداد» ملاک پرداخت وقوع رخداد است نه « وقوع خسارت»، افزود: با رایج شدن این بیمه نامه ها، تفاهم میان بیمه گذار و بیمه گر افزایش یافته و ما نیز امیدواریم بتوانیم بیمه نامه های متناسب با این مدل را طراحی و ارائه کنیم. معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان در ادامه با تاکید بر این که شرکت های بیمه باید به سمت فروش بیمه نامه الکترونیک حرکت کنند، تجربه فروش بیمه نامه شخص ثالث و درمان و نیز بیمه کرونا به صورت غیرحضوری را بسیار موفق خواند و گفت: اکنون بسیاری از خدمات بانک ها و بازار سرمایه به صورت غیرحضوری ارائه می شود و بیمه گران نیز چاره ای جز انتخاب این مسیر نخواهند داشت، بنابراین نیاز است آیین نامه های این بخش متناسب با شرایط، به روز رسانی شود.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی