پرش لینک ها

زنان بیشتر در معرض خطر از کار افتادگی هستند

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط مرکز استیت فارم برای زنان و خدمات مالی در امریکن کالج منتشر شده است، بین سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۹ درخواست بیمه از کار افتادگی تامین اجتماعی برای مردان ۴۲ درصد و برای زنان ۷۲ درصد افزایش یافته است. زنان، فارغ از اینکه شاغل یا خانه دار، مجرد یا متاهل باشند، هم از نظر جسمی هم روانی بیشتر در معرض ریسک از کار افتادگی هستند.

پنجاه درصد زنان بر این عقیده اند از کار افتادگی آنها، تاثیر مخربی بر امور مالی خانواده خواهد داشت. در واقع، 18 درصد از زنان (در مقایسه با تنها 12 درصد از مردان) در مورد تاثیرات از کار افتادگی بر روی وضعیت مالی شان، نگرانی شدیدی دارند. زنان، تقریبا دو برابر بیشتر از مردان بر این باورند که در صورت از کارافتادگی ذخایر نقدی آنها کمتر از 1 ماه باقی خواهد ماند (22 درصد در مقابل 12 درصد).

علاوه بر این، زنان نه تنها بیشتر مستعد مشکلات مالی ناشی از ناتوانی هستند؛ بلکه در وهله اول، به میزان قابل توجهی با احتمال بیشتری نسبت به همتایان مرد خود در معرض ناتوانی هستند.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نشان می دهد که زنان با احتمال فزاینده ای دوره ای از ناتوانی را در دوران کاری خود تجربه می کنند. آرتروز، به عنوان علت عمده ی ناتوانی در میان جمعیت بزرگسال آمریکا، بیش از دو برابر بیشتر در میان زنان شایع است. با توجه به داده های اداره تامین اجتماعی، نرخ از کار افتادگی زنان نسبت به مردان با نسبت نامتناسبی افزایش یافته است. به طور خاص، بین سالهای 1999 و 2009 درخواست بیمه از کار افتادگی تامین اجتماعی برای مردان 42 درصد و برای زنان 72 درصد افزایش یافته است.

به ویژه، زنان مجرد از نظر مالی آسیب پذیر ترند. بیش از یک چهارم (28 درصد) از آنها عواقب از کار افتادگی را “کاملا ویرانگر” توصیف می کنند. زنان متاهل نیز در معرض خطر هستند؛ آنها با احتمال بیشتری (20 درصد) از مردان متاهل (11 درصد) نگران از کار افتادگی همسرشان هستند.

بیمه نامه های کارفرما رایج ترین روش های بیمه از کار افتادگی هستند، با این حال کمتر از  نیمی از آنها از این مزیت برخوردارند، در حالیکه زنان کمتر از مردان (45 درصد در مقابل 51 درصد) احتمال پوشش بیمه ای دارند؛ و همچنین کارآفرینان زن در خطر بیشتری هستند.

بررسی دیگری که در ژانویه 2012 توسط امریکن کالج منتشر شد، با تمرکز بر صاحبان کسب و کار های کوچک، نشان داد 22 درصد از صاحبان بیزنس های کوچک  به کارمندان خود بیمه کوتاه مدت یا بلند مدت از کار افتادگی ارائه می دهند. این اطلاعات شکاف در پوشش بیمه برای بسیاری از زنان که برای شرکت کوچکی کار می کنند یا صاحب آن هستند را نشان می دهد.

مری کوئیست نیووینز، مدیر مرکز استیت فارم برای زنان و خدمات مالی در امریکن کالج، نهاد دانشگاهی که این بررسی را انجام داده است، می گوید: “نتایج این تحقیقات نگران کننده است. موسسات خدمات مالی حرفه ای باید شروع به آموزش مشتری های خود کنند- به خصوص مشتریان زن- در مورد اقداماتی که آنها می توانند برای آمادگی در برابر از کارافتادگی انجام دهند. این فرصت منحصر به فردی برای مشاوران مالی جهت توانمندسازی زنان است تا مطمئن شویم آنها برای همه شرایط آماده و آگاه هستند.”

از نتایج دیگر این پژوهش:

  • در حالی که بیش از نیمی از مردان حداقل تحقیقاتی درباره مقدار بیمه از کار افتادگی مورد نیازشان انجام داده اند، تنها حدود چهار نفر از هر ده زن این تحقیق را انجام داده اند.
  •  پنجاه و دو درصد از مردان در مقایسه با 37 درصد از زنان، در مورد احتمال و پیامدهای ناتوانی  با یک مشاور مالی صحبت کرده اند.
  • زنان در صورت از کار افتادگی، کمتر از مردان در مورد امنیت شغلی (28 درصد در مقابل 39 درصد)، پوشش هزینه های اساسی (25 درصد در مقابل 25 درصد)، توانایی پرداخت هزینه های پزشکی (17 درصد در مقابل 25 درصد) احساس اطمینان می کنند.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی