پرش لینک ها

امکان پذیر شدن استعلام اصالت بیمه نامه

رئیس کل بیمه مرکزی از امکان پذیر شدن استعلام اصالت بیمه نامه از روز جاری خبر داد و گفت: سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمهˈسنهابˈ از روز جاری در بیمه مرکزی آغاز به کار کرد.
به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین به نقل از ایرنا،محمد کریمی در مراسم رونمایی سامانه سنهاب افزود: بیمه گذاران می توانند با مراجعه به پورتال بیمه مرکزی به آدرس WWW.CENTINSUR.IR و همچنین ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ و درج مضمونی به شرح ۱*کد ملی بیمه گذار *شماره بیمه نامه چاپی اطلاعات مربوط به بیمه نامه صادره از ابتدای سال جاری به بعد را دریافت کنند.
وی ادامه داد: این سامانه نظارتی طرحی بود که در نیمه دوم سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.
به گفته ی کریمی ، گام نخست این سامانه فراهم کردن شرایط اولیه برای ایجاد ارتباطات شبکه ای بین شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی ،شناسایی بانکهای اطلاعاتی و ساختار اطلاعات عملیاتی شرکتهای بیمه و شناسایی مهمترین نیاز بیمه مرکزی بود.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: پس از این مرحله نسبت به شناسایی بانکهای اطلاعاتی و ساختار اطلاعات بیمه گری شرکتهای بیمه اقدام شد.
به گفته ی کریمی، از ابتدای خرداد ماه سال جاری سایر فرایندهای موجود در بیمه مرکزی اعم از اتکایی غیر اجباری ،نظارت مالی، نظارت فنی، امور نمایندگان، آمار و اطلاعات،استعلام و بسیاری از فرایندهای دیگر به تدریج مکانیزه شده است.
وی درباره عملکرد سامانه سنهاب نیز گفت: این سامانه در چهار بخش بیمه نامه الحاقیه،پرونده های خسارت و خسارتهای پرداختی ، اطلاعات حاصل از عملیات بیمه گری شرکتهای بیمه را جمع آوری می کند.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این سامانه بخشهای مهم و فرعی صنعت بیمه همانند شبکه فروش نمایندگان ، اطلاعات مالی ، اطلاعات مدیران عامل و اشخاص رده بالای شرکتهای بیمه را نیز جمع آوری می کند.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از تخصیص کد منحصر به فرد بیمه ای در بانک اصلی سامانه خبر داد و افزود: اطلاعات کلیه شرکتهای بیمه در تمامی رشته ها تجمیع، اما تنها اطلاعات مربوط به بیمه نامه های صادره به صورت آنلاین به سامانه بیمه مرکزی منتقل می شود.
وی گفت: هم اکنون به دلیل آماده نبودن نرم افزاری، برخی از شرکتهای بیمه و رشته های بیمه ای در برخی از شرکتها قابلیت اتصال به سامانه جهت ارسال آنلاین اطلاعات را ندارند.
کریمی از ارائه کد منحصر به فرد ۲۶ رقمی برای بیمه نامه خبر داد و گفت: این کد در سطح صنعت بیمه ،بیمه نامه الحاقیه یا پرونده خسارت و حتی خسارت پرداختی را منحصر به فرد می کند.
رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: با وجود این کد، امکان آن فراهم شده است که عموم مردم بتوانند با مراجعه به پورتال بیمه مرکزی و استفاده از امکان استعلام در نظرگرفته شده در آن از اصالت بیمه نامه خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای خبر

 با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی