پرش لینک ها

استقرار مدیریت اکچوئری در بیمه سامان

 

در شرکت بیمه سامان با توجه به گسترده شدن فعالیتهای این شرکت در حوزه تدوین، تکوین و بروز آوری مداوم روشهای ارزیابی ریسک و اکچوئری، اداره اکچوئری به مدیریت ریسک و اکچوئری تبدیل شد.

این شرکت با رسالت رهبری و توسعه یک سازمان خلاق و پویا مبتنی بر فناوری و دانش روز، از سال 1387 با عقد قرارداد با شرکت مشاور بین المللی در حوزه اکچوئری و Underwriting اقدام به انتقال دانش فنی روز دنیا در این حوزه ها نموده است.

طی این همکاری اکچوئرهای شرکت بیمه سامان تحت آموزش و نظارت این شرکت بین المللی، دانش اکچوئری خود را در حوزه بیمه های زندگی و غیر زندگی بصورت کاملاً کاربردی توسعه داده اند. این متخصصین با طی آزمون های بین المللی و کسب مدارج مورد تأیید سازمانهای معتبر جهانی (از جمله Society of Actuaries)  توانسته اند سطح علمی دانش اکچوئری در شرکت بیمه سامان و استقرار کاربردی آن در این شرکت را افزایش داده تا حدی که هیأت مدیره این شرکت با اعتقاد به انجام عملیات بیمه گری بصورت علمی و با دانش روز بین المللی تصمیم به تبدیل اداره اکچوئری به مدیریت ریسک و اکچوئری گرفت.

بدین ترتیب مسیر پیشرفت این دانش در این شرکت هموار تر شده و با اختصاص بودجه های مورد نیاز برای تحقیق و پژوهش و کسب و تولید علم و فن بیمه در کشور، برنامه ریزی شده است تا شرکت بیمه سامان مسئولیت خود را در مدرنیزه کردن صنعت بیمه کشور، منطبق با سیاستهای بیمه مرکزی ج.ا.ا.، به بهترین نحوه ممکن انجام دهد.

در این ارتباط شيما آراء ، مدیر ریسک و اکچوئری شرکت بیمه سامان هدف از تبدیل اداره اکچوئری به مدیریت ریسک و اکچوئری را توانمند سازی بیشتر هسته علمی شرکت برای جوابگویی به نیازهای متنوع و رو به گسترش واحدهای فنی عنوان نمود و مطرح کرد با توجه به گسترش طیف محصولات جدید شرکت و طراحی پوشش های جدید برای رفع نیازهای جامعه، حجم درخواستهای مدیریتهای فنی شرکت در حوزه محاسبه نرخ، ارزیابی ریسک (Underwriting) و اتکایی در سالهای اخیر بصورت چشم گیری افزایش یافت.

همچنین هیأت مدیره شرکت با توجه به مسائل روز صنعت بیمه کشور از جمله آزادسازی نرخها و رقابت شرکتهای بیمه،  استفاده از روشهای علمی برای محاسبه نرخ بیمه و کنترل دقیق وضعیت ریسک پذیری شرکت را در دستور کار قرار داده است. که برای تأمین نیازها و دستیابی به اهداف هیأت مدیره شرکت لازم بود گستره فعالیت واحد اکچوئری شرکت افزایش می یافت و بدین منظور اداره اکچوئری شرکت به سطح مدیریت ارتقاء یافته است.

شيما آراء پیاده سازی و استفاده از علم اکچوئری را یکی از زیربنای های توسعه بیمه های زندگی در کشور دانست و اضافه نمود: تولید و تهیه محصولات و خدمات متنوع و جذاب بخصوص در رشته بیمه های عمر اندوخته ساز در گرو توسعه و بکارگیری صحیح دانش اكچوئري خواهد بود.

وی همچنین از همکاری نزدیک این مدیریت با هیأت مدیره و کلیه واحدهای فنی شرکت خبر داد و با توجه به تخصیص بودجه پژوهشی قابل توجه در حوزه های اکچوئری و Underwriting پیش بینی نمود ظرف سال آینده نتایج مثبت این سرمایه گذاری ها در شرکت بیمه سامان محسوس خواهد بود.

 شیما آراء، مدیر ریسک و اکچوئری شرکت بیمه سامان، از آمادگی شرکت بیمه سامان به همکاری با سایر شرکتهای بیمه، پژوهشکده ها، دانشگاه ها، محققین و پژوهشگران علاقمند به تحقیق و فعالیت در حوزه های مدیریت ریسک و اکچوئری در کشور خبر داد و افزود شرکت بیمه سامان ارتقاء دانش فنی بیمه و علم اکچوئری در کشور را به عنوان رسالت خود می داند و با اعتقاد به آن، در این راه با تمام توان قدم بر می دارد.

[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی