پرش لینک ها

دبیرکل سازمان جهانی یونسکو وارد روستای کندلوس شد

دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران برای بازدید از بافت باارزش روستای گردشگری کندلوس در کجور وارد این روستا شد. هدف از این بازدید بررسی به ثبت‌رساندن این روستا در فهرست آثار جهانی سازمان جهانی یونسکو است.
طرح ساماندهی بافت باارزش و تاریخی کندلوس ساماندهی محورها، مراکز ورودی روستا، کف‌سازی سنگ فرش با استفاده از سنگ‌های موجود در منطقه بر اساس معماری سنتی، بدنه‌سازی بافت ساخت و ساز روستایی با استفاده از دیوارهای کاهگلی ساخته شده است.
در اجرای قسمت‌های مختلف طرح بهسازی بافت باارزش روستای فرهنگی و هدف گردشگری کندلوس، مصالح مورد نیاز از جمله سنگ و چوب از همین منطقه تأمین شده و در راه اجرای آن از استادکاران بومی منطقه کندلوس استفاده شده است.
عملیات اجرایی این طرح در فاصله زمانی تیر ماه 85 تا آبان ماه 86 شامل کف‌سازی و سنگ‌فرش معابر، ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی، طراحی و اجرای سردر مسجد و امامزاده فضل فاضل، نمای کتابخانه، محوطه و سر در ورودی کندلوس است.
از برنامه‌های محمدرضا سعید آبادی دبیرکل سازمان جهانی یونسکو در ایران در بازدید از کندلوس، بازدید از روستاهای مسیر هنیسک تا نیچکوه، بررسی توانمندی‌های روستاهای بخش، قابلیت‌های فرهنگی و تاریخی منطقه، بازدید از موزه و بافت ارزشمند روستای کندلوس است که فردا با برگزاری نشستی در همین باره مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
کندلوس به‌عنوان نخستین روستای برتر گردشگری و هدف مازندران و نیز یکی از 11 روستای برتر گردشگری در کشور شناخته شده است.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی