پرش لینک ها

شهرداری نوشهر پدر خوانده جدید شموشک

طی نشستی در فرمانداری نوشهر تصمیم بر آن گرفته شد تا باشگاه شموشک با حمایت های شهرداری این شهر در لیگ دسته ۳ کشور حضور یابد.
شموشک نوشهر

در این نشست که با حضور نمایندگان شهرستان‌های نوشهر و چالوس، نور و محمودآباد و نیز نماینده سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی و رییس فراکسیون ورزش مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، فرماندار نوشهر و مدیران دستگاه‌های مرتبط به ورزش استان تشکیل شد آخرین وضعیت باشگاه شموشک مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار نوشهر در این جلسه با اشاره به جایگاه باشگاه شموشک در بین مردم نوشهر گفت: باشگاه شموشک در دو دهه فعالیت خود علیرغم تجارب فراز و فرود در سطوح و لیگ‌های مختلف توانسته به عنوان یک هویت ورزشی از شهرستان نوشهر حضور پررنگ در مجامع ورزشی داشته باشد.
محمد علی قمی اویلی افزود: باید همه مسوولین با خرد جمعی و تعامل با یکدیگر در جهت برون‌رفت از مشکلات شموشک گام بردارند.
در ادامه نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور برخی نمایندگان مجلس در پیگیری مشکلات شموشک خاطرنشان کرد: نمایندگان مازندرانی مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا مشکلات شهرستان‌ها را در قالب وحدت‌رویه نمایندگان استان رفع کنند.
قاسم احمدی لاشکی افزود: برای حل مشکل باشگاه شموشک تصمیم بر آن گرفته شده تا امتیاز تیم شموشک به شهرداری نوشهر واگذار شود و بدهی این تیم نیز از طریق کمیته اقتصادی ورزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت
با نگاه با تاریخچه شکل‌گیری تیم شموشک آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند تشکیل این تیم با نام مسعود درویش است که بعدها پس از مرگ وی پدر فوتبال مازندران شناخته شد. اسپانسر تیم شموشک شرکت صنایع چوب شموشک بوده که تا زمان حیات مسعود درویش این تیم توانست در لیگهای مختلف استان و بویژه لیگهای برتر کشور حضور درخشان و آبرومندی را تجربه کند.
شموشک نام روستایی از توابع شهر گرگان در استان گلستان می‌باشد که به دوبخش شموشک بالا و شموشک پایین تقسیم می‌شود تیم شموشک نوشهر در اوایل کار خود را در خود روستای شموشک آغاز کرد و به فعالیت فرهنگی و ورزشی خود ادامه داد. بعد از پیدا شدن مشکلات بین مدیریت کارخانه شموشک با کارکنان و اعتصاب انان، مدیریت شرکت تیم فوتبال خود را به شهرستان نوشهر انتقال داده و سپس در طی مراحل و پیشرفت تیم با پیوستن به لیگ ،جزو تیم‌های شهرستانی شناخته شد.
شموشک تا زمان حیات مدیریت ۱۷ ساله درویش در این تیم مسیر پیشرفت را با معرفی بازیکنان بومی همچون محسن بنگر، رحمان احمدی، مجید ایوبی، میثم حسینی، کیانوش رحمتی، مهدی عینی، یونس گرییلی، میثم بائو، محمدرضا خلعتبری، ابوذر رحیمی، سهراب انتظاری، رضا عقابی، محسن یوسفی، مسلم مهدی‌زاده، وحید پالوچ و بسیاری از بازیکنان سرشناس پیمود اما پس از مرگ مالک و مدیرعامل شموشک به یکباره تمامی راه‌های صعود این تیم مسیر واژگونی به خود گرفت. تیمی که با گوشت و خون مردم نوشهر و مازندران عجین شده بود در پهنه زمان دچار تغییرات مدیریت‌های گوناگون و ناهمگون شد و هر روز خبرهای مختلفی از واگذاری‌های تیم شموشک به افراد و دستگاه‌های خصوصی و دولتی به گوش می‌رسید. هرچند این اخبار بارقه‌ای از امید را در دل مردم فوتبال دوست نوشهری زنده می‌کرد اما هیچگاه نتوانست دردهای شموشک را تسکین ببخشد.
تجربه عدم ماندگاری تیم شموشک را باید در مدیریت ورزش کلان کشور جستجو کرد چراکه شموشک به مانند استقلال اهواز و تیم‌های خصوصی دیگر به دلیل عدم بسترسازی مناسب از سوی متولیان ورزشی و مدیران دولتی همیشه مورد دستآویز تصمیمات مختلف قرار گرفته است و شاید تزریق اعتبارات ویژه و دعوت از بازیکنان بومی و متعصب بتواند تا حدودی مسکن دردهای تیم‌های نظیر شموشک و نساجی و غیره باشد.
اما آنچه در نشست اخیر برای واگذاری تیم شموشک به شهرداری و شورای شهر نوشهر گرفته شد شاید بتوان فرصت‌های احیای دوباره این تیم را فراهم سازد . هرچند مقرر شد تا بدهی شموشک که بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان است از طریق تشکیل کمیته اقتصادی مورد پیگیری قرار گیرد ولی نحوه پرداخت این بدهکاری‌ها روشن نیست.
نکته ای که نباید فراموش شود شهرداری نوشهر پیش از ورود فرزند ناخواسته‌ای بنام شموشک(!)، عهده‌دار تیم نوژن شهرداری نوشهر است که سالانه میلیون‌ها تومان اعتبار بیت‌المال را به خود جذب می‌کند و نمی‌توان از دستگاه کوچکی چون شهرداری نوشهر انتظار معجزه داشت.
هرچند بنظر می‌رسد در فرصت‌های اینچنینی مجالی برای حضور بازیکنان و مربیان بومی گذشته که با پوست و خونشان برای شموشک تلاش کرده‌اند فراهم شود تا بتوان شاهد راهکارهای عملیاتی‌تری برای ورزش شهرستان نوشهر بود.

 

منبع : نوشهر آنلاین

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی