پرش لینک ها

بیمه سامان بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

به گزارش روابط ‌عمومی بیمه سامان، در تاییدیه بیمه مرکزی در زمینه سطح توانگری این شرکت عنوان گردیده است، که در اجرای ماده “۶” آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره۶۹) و با توجه ‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات، نسبت توانگری مالی آن شرکت ۱۲۱ درصد (سطح‌یک)، برای سال ۱۳۹۵ مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
بدین ترتیب، شرکت بیمه سامان توانست با وجود رشد بیش از ۴۰ درصد پرتفوی خود در سال ۹۵ با مدیریت صحیح دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت، برای چهارمین سال متوالی نسبت توانگری مالی خود را در سطح یک، بالاترین سطح حفظ نماید.
مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آئین نامه ۶۹ و وضعیت شاخص‌ها در ریسک‌های بیمه‌گری، بازار، اعتبار، نقدینگی و همچنین دارایی‌های قابل قبول و دارایی‌ها و بدهی‌های جاری، ارزش مطالبات از داخل کشور و سرمایه موجود می‌باشد.
حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذینفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. شرکت‌های دارای توانگری مالی سطح یک، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گزاران از توانایی کافی برخور دارند.
این گزارش می‌افزاید، توجه به شاخص‌های توانگری مالی یکی از اهداف مهم بیمه سامان است که همواره توسط مدیر عامل، اعضاء هیأت مدیره، معاونین و مدیران این شرکت مورد تاکید قرار گرفته است.
×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی