پرش لینک ها

جزئیات قرارداد بیمه سامان با مونیخ ری آلمان تشریح شد

احمد رضا ضرابیه طی یک نشست خبری از جزئیات انعقاد قرارداد با شرکت مونیخ ری خبر داد و گفت : قرارداد منعقده شامل سه بخش اتکائی ، انتقال فناوری و انتقال آموزش است.

وی با اشاره به بخش اول این قرار داد در خصوص خدمات اتکائی اذعان داشت : بیمه سامان بیمه نامه های عمر و تشکیل سرمایه خود را تحت پوشش بیمه اتکایی مونیخ ری قرار داد.

ضرابیه با اشاره به جزنیات این قرار داد گفت : این قرارداد تعهدات یک بیمه نامه عمر را تا سقف یک میلیون یورو تحت پوشش قرار می دهد.

 

مدیر عامل بیمه سامان به قسمتهای دیگر قرار داد این شرکت با مونیخ ری اشاره کرد و اذعان داشت : توانستیم برای اولین بار در کشور مجوز بیمه‌ بدنه اتومبیل که حق بیمه را به صورت کیلومتری محاسبه می‌کند از بیمه مرکزی دریافت کنیم.

وی افزود: دستگاهی وجود دارد که اطلاعات و آمار خودروها را برای این منظور نگهداری می‌کند و نرخ حق بیمه‌ها با توجه به آن محاسبه می‌شود. البته یکی از المان‌هایی که از این دستگاه خارج می‌شود کیلومتر است، در مراحل بعدی محل تردد اتومبیل و نحوه‌ی رانندگی راننده نیز قابل ارزیابی است و با تحلیل‌هایی که بر روی این موضوعات صورت می‌گیرد، رانندگان کم ریسک حق بیمه کمتری پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل بیمه سامان افزود: لزوما همه دارندگان اتومبیل به صورت روزمره از اتومبیل‌ها استفاده نمی‌کنند ولی درست‌ تر این است که به میزانی که اتومبیل‌ها در معرض ریسک قرار می‌گیرند حق بیمه پرداخت کنند. در قانون جدید بیمه شخص ثالث اتومبیل که در خردادماه سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد این موضوع دیده شده و قانون گذار باید به سمتی برود که نحوه محاسبه حق بیمه اتومبیل براساس کیفیت رانندگی راننده تهیه شود.

وی در ادامه از عملکرد این شرکت در سال ۹۵ یاد کرد و ادامه داد: ما در حال حاضر شش درصد از سهم بازار بیمه‌های زندگی را داریم و همچنین بیش از ۴۰ درصد پرتفوی ما بیمه زندگی است. در سال گذشته درآمد حق بیمه ما ۴۱.۸ درصد رشد داشت که این میزان حدود دو برابر صنعت بیمه است.

مدیرعامل بیمه سامان، اظهار کرد: آن طوری که بیمه زندگی را صادر می‌کنیم تعهد  ۲۰ ساله داریم و برای این منظور باید شرکت‌های بیمه تلاش کنند تا نه تنها در ۲۰ سال آینده وجود داشته باشد، بلکه توانگری بالایی نیز در این زمینه داشته باشند. ما همواره تلاش کردیم که توانگری شرکت را درصد مناسبی قرار دهیم.

ضرابیه با اشاره به کاهش نرخ تورم طی سال‌های گذشته گفت: با توجه به اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت خوشبختانه نرخ تورم در کشور به پایین ترین حد خود پس از پیروزی انقلاب رسیده، اگر چه این امر برای اقتصاد کشورمان نویدگر پایان دوران رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی در میان مدت است اما به نظر ما کاهش نرخ تورم و کاهش نرخ سود اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی و ابزارهای مالی می‌تواند از جذابیت بیمه‌های عمر و پس‌انداز برای بیمه‌گذاران بکاهد.

وی تاکید کرد: با توجه به این که حجم اصلی اندوخته‌های بیمه عمر و پس انداز در ایران در سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و ابزارهای مالی با درآمد ثابت سرمایه‌ گذاری می‌شود، کاهش نرخ بازده در این سرمایه‌ گذاری‌ها می‌تواند منجر به کاهش نرخ سود مشارکت منافع بیمه‌های عمر و پس‌ انداز شود.

مدیرعامل بیمه سامان درباره‌ وضعیت صورت‌های مالی شرکت و سوددهی آن نیز گفت:  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برگزار شد سود قابل تخصیص برای سهامداران ۶۲۸ میلیارد ریال بود که با توجه به تصمیمات مجمع عمومی قرار شد به ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود تقسیم شود. همچنین ما برنامه داریم تا طی دو مرحله سرمایه شرکت را به ۱۵۰۰ میلیارد ریال برسانیم.

ضرابیه همچنین ضمن اشاره به افزایش ضریب نفوذ تلفن های همراه از طرح های این شرکت بیمه ای در خصوص فروش اینترنتی خبر داد و گفت: در نظر داریم زیر ساختها را ارتقاء دهیم تا در بستر ussd بیمه نامه عرضه کنیم.

وی همچنین  اذعان داشت: گسترش تکنولوژی و پیاده سازی فروش اینترنتی به معنای حذف شبکه فروش نبوده و شرکتهای بیمه باید در جهت توانمند سازی نمایندگان در راستای بهره گیری از ایزار آی تی حرکت کنند.

وی افزود: معتقدم  انقدر باید در راه توانمند سازی نمایندگان حرکت کنیم که این قشر از صنعت بیمه حتی بتوانند در قالب نمایندگان حقوقی رشد کرده و حتی سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.

 

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی