پرش لینک ها

چهار عامل موثر در نارضایتی از خدمات بیمه

برخی از کارفرمایان ،صاحبان مشاغل ومردم به جای تاکید بر کیفیت بیمه نامه خریداری شده به قیمت آن توجه می کنند.از این رو بیمه نامه ای که تهیه می کنند برخی از پوشش ها رادر برنمی گیرد یا آن پوشش ها ناقص تهیه می شود که در زمان خسارت دردسرساز خواهد شد.
بدون تردید امروزه یکی از مباحث مهم در زندگی روزمره داشتن بیمه نامه های گوناگون از جمله شخص ثالث وبدنه خودرو ،بیمه نامه های مسوولیت کارفرما و غیره است .
اما در این رستا یک پرسش اساسی نیز مطرح است :چرا برخی مردم از خدمات برخی شرکتهای بیمه بازرگانی ناراضی هستند؟
در زیر به برخی دلایل اساسی که نقش بسزایی در عدم رضایت مصرف کنندگان از محصولات بیمه ای دارند ، اشاره می شود:
1-عدم آگاهی مردم از پوشش های بیمه نامه ها
در طی 16 سال گذشته که در صنعت بیمه فعالیت داشته ام بارها شاهد خسارتهایی بوده ام که بیمه گذار برای دریافت آن مراجعه کرده ولی خسارت قابل پرداخت نبوده است. مثلا شخصی که بیمه نامه شخص ثالث داشته به گمان اینکه این بیمه نامه پوشش بدنه خودرو وی را نیز در برمی گیرد برای دریافت خسارت مراجعه نموده در حالی که باید علاوه بر بیمه نامه ثالث نسبت به تهیه بیمه نامه بدنه نیز  اقدام می  کرده است، از این رو بهتر است در زمان تهیه بیمه نامه،اطلاعات مختصر ومفیدی درباره کاربرد آن از سوی نماینده یا کارگزار بیمه  دریافت گردد.
2- خرید بیمه نامه ناقص
برخی از کارفرمایان ،صاحبان مشاغل ومردم متاسفانه به جای تاکید بر کیفیت بیمه نامه خریداری شده به قیمت آن توجه می کنند.از این رو بیمه نامه ای که تهیه می کنند برخی از پوشش ها رادر برنمی گیرد یا آن پوشش ها ناقص تهیه می شود که متاسفانه در زمان خسارت دردسرساز خواهد شد.
به طور مثال راننده کامیون نسبت به تهیه بیمه نامه شخص ثالث اقدام ولی کوپن خسارت مالی را 5/5 میلیون تومان خریداری کرده است .درزمان تصادف این راننده به چهار خودرو آسیب سنگین می رساند ومجموع خسارت حدود 20میلیون تومان برآورد می شود ؛ اما تنها یک کوپن 5/5میلیون تومان قابل استفاده بوده و باید 5/14 میلیون تومان خسارت را از جیب خود پرداخت کند بنابراین بهتر است در هنگام تهیه بیمه نامه نسبت به نوع خودرو پوشش های کاملتری خریداری شودچرا که تفاوت قیمت چندانی وجود نخواهد داشت وبدون شک اطلاع رسانی و اگاهی بخشی در این زمینه نیز از وظایف نماینده و کارگزار بیمه است.
                                                                                                                                                                          
3- عدم آشنایی نماینده یا کارگزار بیمه با بیمه نامه ها
متاسفانه در فاصله سالهای 88 تا92 به اجبار دولت وقت، بیمه مرکزی نظارت خود را درانتخاب نمایندگان  شرکت های بیمه برداشت و برخی افرادی که هیچ تخصصی در صنف بیمه نداشتند به عنوان شغل دوم یا سوم اقدام به دریافت کد نمایندگی بیمه کردند. در حالی که بیمه یک صنعت تخصصی است ودرک درست آن نیاز به یادگیری ومطالعه همیشگی دارد.
از اینرو زمانی که بیمه گذار برای خرید یک بیمه نامه به دفتر اینگونه نمایندگان مراجعه می کند متاسفانه چون خود نماینده از قوانین وپوشش های بیمه نامه اطلاعات درستی ندارد، نسبت به ارایه یک بیمه نامه بی ارزش به بیمه گذار اقدام می کند که در زمان خسارت در بسیاری موارد زیان غیر قابل جبرانی را به بیمه گزاران وارد می کند.
تشخیص نمایندگان یا کارگزاران خبره کار سختی نیست کافی است به فضا ومحل قرارگیری دفتر ایشان توجه شود و اینکه درزمان پاسخ دهی به پرسش ها آیا نحوه پاسخ گویی آنها بیمه گزار اقانع می کند یا خیر.
البته طی سال های اخیر حساسیت بیشتری از سوی نهاد ناظر بیمه ای در گزینش نمایندگان شرکتهای بیمه صورت گرفته است.
4-کوتاهی برخی شرکت های بیمه در ارایه خدمات مناسب
متاسفانه در صنعت بیمه نیز مانند سایر بخش های اقتصادی کشورهستنداندک شرکت های بیمه ای که در ارایه خدمات مناسب و درخور به بیمه گزار درزمان وقوع خسارت خودداری می کنند.اینگونه شرکت ها این نکته را فراموش می کنند که اگر مشتری نباشد سازمان آنها هیچ ارزشی نخواهد داشت و شاید در کوتاه مدت با پرداخت نادرست خسارت سود کرده باشند، اما در بلند مدت خود رابه ورطه نابودی می کشانند.

 

منبع:ریسک نیوز / محمد علی سلیمانیا

 

در همین رابطه بخوانید:

چرا بیمه عمر سامان؟

با پیوستن به خانواده بزرگ سامان علاوه بر بهرمندی از بهترین بیمه نامه عمر و تشکیل سرمایه ، از مشاوره ی رایگان و همیشگی یک مشاوره مالی و بیمه ای کاملا حرفه ای برخوردار خواهید بود.
ما معتقدیم نحوه ی تنظیم قراردادهای بیمه ای نقش تعیین کننده ای در زمان دریافت خسارت دارد ، به همین دلیل…

ادامه ی نوشته

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی