پرش لینک ها

در آلمان بیش از 26 میلیون نفر تحت پوشش بیمه حوادث هستند.

بیمه هایی که برای حوادث روزمره در نظر گرفته شده تفاوت های بسیاری با هم دارند.برخی بیمه کنندگان در برخی موارد تا 5 برابر رقبای خود به بیمه شوندگان هزینه پرداخت می کنند از این رو لازم است که افراد بیمه حوادث مناسب با شرایط خود را انتخاب کنند. اصول این بیمه به این شکل است که اگر کسی دچار حادثه ای در حین فعالیت های روزانه خود شود، بیمه هزینه های صدمات وارده را می پردازد؛ این هزینه می تواند از صدمات وارد شده به اماکن تا صدمات وارد شده به سلامتی فرد را شامل شود.
 
اما در نحوه و میزان پوشش این خسارات، تفاوت هایی بین شرکت های بیمه دیده می شود. نشریه «فینانتس تست» تحقیقی در این مورد انجام داده تا افراد را از این تفاوت ها آگاه کند. به عنوان مثال در یکی از این موارد، میزان خسارتی که یک شرکت بیمه به خاطر از کار افتادگی یک دست به بیمه شونده پرداخت می کند 100 هزار یورو است، در حالی که یک شرکت دیگر در موارد مشابه تا 500 هزار یورو پرداخت می کند. در این تحقیق مجموعا 124 مورد ذکر شده در بیمه نامه های حوادث و تعرفه های آنها مورد بررسی قرار گرفته است. از این میان تنها 4 مورد نمره «بسیار خوب» را کسب کرده اند، 80 مورد «خوب» بوده اند و 40 مورد دیگر تنها در حد «رضایت بخش» باقی مانده اند.
 
امروزه بسیاری از شهروندان خود را در برابر حوادث روزمره بیمه می کنند. در آلمان بیش از 26 میلیون نفر تحت پوشش چنین بیمه ای هستند. مشکل اصلی اینجا است که نحوه پوشش این بیمه ها به هنگام لزوم، کافی نیست. مجله فینانتس تست توصیه می کند افرادی که چنین بیمه هایی دارند و یا به دنبال استفاده از خدمات آن هستند، توجه بیشتری به شرایط بیمه نامه ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت ها کنند و اگر شرکت مورد نظرشان انتظارات آنها را برآورده نمی کند، بیمه کننده خود را تغییر دهند.
 
در حال حاضر برای بهره مندی از یک پوشش بیمه ای «خوب» هر فرد باید 117 یورو در سال بپردازد، در حالی که هزینه یک پوشش بیمه ای «بسیار خوب» 192 یورو در سال است. در کنار این، باید این مسئله نیز مورد توجه قرار گیرد که آیا بیمه نامه مذکور مناسب با شرایط فعالیت و زندگی فرد هست یا نه. کسانی که صخره نوردند، کایت سواری و یا اسب سواری می کنند توجه کنند که آیا بیمه نامه آنها شامل فعالیت های پرخطری از این دست می شود یا نه. همچنین حوزه جغرافیایی پوشش بیمه نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی