پرش لینک ها

کدام شغل برای شما ایده آل است؟

کدام شغل برای شما ایده آل است؟

شغل پرتحرک و فکری و یا آرام و دفتری؟ 

همیشه یکی از مهمترین سوالاتی که به شخصه در جلسات مصاحبه از متقاضیان می پرسم همین سوال می باشد که کدام شغل را می پسندند؟ شغل پرتحرک و فکری و یا آرام و دفتری؟

جدای برداشت های مختلفی که می شود از این عبارت انجام داد اجازه بدهید با مثالی این مفهوم را بیشتر برایتان روشن کنم:

فرض کنیم شما در یکی از شاخه های مدیریت و یا حسابداری به همراه چند تن از دوستانتان فارغ التحصیل شده اید.

یکی از دوستان شما در یک شرکت به عنوان حسابدار و یا کارمند مشغول به کار می شود. دوست دیگرتان نیز خود اقدام به یک کار مستقل مثلا تاسیس یک شرکت بازرگانی و یا اخذ نمایندگی یک محصول مناسب می نماید.

پس از چند سال بی خبری شما بنا بر اتفاق بار دیگر دوستانتان را می بینید.

متوجه می شوید که دوست کارمندتان وضع زندگی بسیار متحول شده ای دارد. ماشین گرانقیمت،منزل شخصی مستقل و شیک، ملزومات زندگی لوکس و … تهیه کرده است.

این مورد خود را با تعجب به دوستان مشترکتان بازگو می کنید. اولین چیزی که به اتفاق به ذهنتان متبادر می شود چیست؟

آیا جز این است که به اتفاق به این نتیجه می رسید که خب این شخص یا اختلاس کرده یا کلاه بردای کرده یا رشوه گرفته و بالاخره حتما از راه غیرمشروع و غیرمعمول اقدام به تحصیل این مال کرده است. آیا غیر از این است؟

توجه کنید در ذهنیت شغل کارمندی فکر این که شما روزی بتوانید زندگی مرفهی داشته باشید هم خطاست. یعنی حتما باید گناهی مرتکب شده باشید تا بتوانید زندگی مرفهی داشته باشید.

حال سراغ دوست دیگرتان  که اقدام به راه اندازی یک کار مستقل کرده بود میرویم. وضع زندگی او نیز به مانند اولین دوستتان است. اما واکنش ها قطعا متفاوت خواهد بود.

خود شما اولین نفری هستید که به او بابت دستیابی به چنین موفقیت مالی تبریک میگویید. و حتما او را بابت تجارت موفق، سخت کوشی، توانمندی و همت بالایش خواهید ستود. و احتمالا به او پیشنهاد خواهید داد که در صورت امکان در کسب و کار خویش جایی هم برای همکاری با شما در نظر بگیرد.

خب این داستان واقعی است. داستانی است که شاید هرکدام ازما بارها در زندگی شاهدش بوده ایم.

حال;  شغل آرام و دفتری بهتر است یا پرتحرک و فکری؟

شاید جواب دقیقی برای سوال بالا وجود نداشته باشد. این کاملا بستگی به روحیه شما هدف شما از زندگی و میزان انگیزه شما از کار دارد.

اما خب این دو چه تفاوت هایی به هم دارند؟

شغل آرام و دفتری شغلی است که با ثبات باامنیت بالا ریسک کم و در عوض انعطاف پایین درآمد اندک زمینه ارتقای شغلی کم و بدون هیجان می باشد.

در مقابل شغل پرتحرک و فکری از ثبات و امنیت پایین و ریسک بالایی برخوردار است اما پتانسیل کسب درآمد و زمینه ارتقای شغلی بالایی و ضمنا از هیجان و انعطاف زیادی برخوردار است.

حال شما پاسخ دهید;  شغل آرام و دفتری یا پرتحرک و فکری؟

نویسنده: مرتضی اسلامی نسب

فرصت شغلی بیمه سامان مناسب کسانی که به دنبال شغل پرتحرک و فکری هستند.(کلیک کنید)

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی