پرش لینک ها

30 درصد کیوی نوشهر صادر می شود

مدیرجهاد کشاورزی نوشهر گفت:  پیش بینی می شود در سالجاری از بالغ بر 300 هکتار باغات کیوی شهرستان  بیش از 10 هزار و 500 تن میوه کیوی برداشت شود و 30 درصد کیوی تولیدی به کشورهای دیگر صادر می شود.

میر حسین سنجرانی ، با بیان اینکه 30 درصد کیوی تولیدی این شهرستان  به کشورهای آسیای میانه، عراق و حوزه خلیج فارس صادر می شود، بهترین زمان سردخانه ای موجود منطقه آماده ذخیره سازی و نگهداری این محصول است.
سنجرانی سهم اشتغالزایی محصول کیوی از تولید نها، کاشن، داشت و برداشت در این شهرستان را بالغ بر 700 نفر اعلام کرد و گفت: درصورت ایجاد صنایع جنبی و تبدیلی این تعداد تا دو برابر قابل افزایش است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه نگهداری تنها راه حل تولید کنندگان کیوی در غرب مازندران از مشکلات است، افزود: بسته بندی و دانه بندی، تولید کنستانتره ، اسانس، چیبپس میوه و تهیه بخش اعظمی از مواد خاک و اولیه دارویی و بهداشتی و … از جمله صنایع جنبی و فرآوری این محصول کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در پایان  یادآور شد: در راستای حمایت از صنایع تبدیلی و فرآورده های محصولات باغی و زراعی با هدف حمایت از اقتصاد تولید کنندگان و منابع ملی در بحث ارز آوری، براساس قانون از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت می‌ شود./مهر

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی