همکاری شرکت های اینترنتی و بیمه برای فروش بیمه نامه های آنلاین
شرکت های اینترنتی به شدت خواهان همکاری با شرکت های بیمه هستند تا بتوانند بیمه نامه های آنلاین بیشتری را به فروش برسانند.
به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از چاینا دیلی، شرکت های اینترنتی بر این باورند که با انعقاد قراردادهای کاری جدید با بیمه گران می توانند به فروش آنلاین آنان کمک کنند؛ جایی که وجود مشتریان در کنار در دسترس بودن اطلاعات بیشمار می تواند به عنوان موتوری برای توسعه هر دو فعالیت عمل کند.
همکاری اخیر بین سایت “تائوبائو” بزرگ ترین فروشنده آنلاین چین، با شرکت بیمه عمر “آلیانز” در چین برای فروش محصولات بیمه ای هم زمان با فستیوالی که قرار است در اواسط فصل پاییز برگزار شود، نمونه بارز این ادعا است. این همکاری نشان می دهد که وب سایت ها چطور می توانند اطلاعات را منتقل کنند و موانع موجود را از سر راه بردارند.
سایت تائوبائو كه بخشی از گروه علی بابا است، موتورهای جستوجو بسیاری را راه اندازی کرده است. تحلیل گران می گویند راه اندازی موتورهای جستوجو جدید به معنی تقویت جایگاه این شركت به عنوان بزرگ ترین فروشنده آنلاین و سایت حراجی در چین است.
بر اساس گزارش شركت تحلیلی “آنالیز اینترنشنال”، این وب سایت كه اغلب به عنوان نسخه چینی eBay شمرده می شود، در حال حاضر 75 درصد سهم از بازار فروش آنلاین در این كشور دارد؛ در حالی كه تائوبائو در تجارت الكترونیك تخصص دارد، این شركت فناوری موتور جستوجوی خود را نیز طراحی كرده و سال گذشته موتور جستوجویی برای محصولات عرضه شده برای فروش در وب سایت خود راه اندازی كرد.
از سوی دیگر، بیمه گران نیز از این همکاری ها استقبال می کنند چرا که با این روش می توانند از مدل های قدیمی فاصله بگیرند و به تکنولوژی های روز بپیوندند.
“سونگ ژانبی” معاونت عملیات های اجرایی آلیانز در چین، در این باره گفت: با فروش آنلاین، محصولات به دنیایی واقعی با سرعت بیشتری معرفی و ارزش آنان دوچندان می شود. اینترنت اکنون برای تمامی فعالان فراتر از یک کانال توزیع است و به ابزاری نیرومند برای تبلیغ ایده های جدید و توسعه محصولات نوین تبدیل شده است.
“ژیانگ ژینگ” مدیرکل بخش بیمه تجاری تائوبائو نیز بر این باور است که افزایش تعداد کارگزاران بیمه ضرورت اینترنت را نسبت به گذشته با اهمیت تر کرده است.
او ادامه داد که استفاده از اینترنت آسان است و بدون هیچ آسیب و خطری می توان محصولات را آزمایش کرد. کارایی و بازدهی بالا، امنیت و ایجاد فضای رقابتی متفاوت، از بهترین نتایج استفاده از سیستم خرید و فروش اینترنت است.
ژینگ در ادامه افزود: البته در این بازار ارائه جزئیات کامل تا حدی دشوار است چرا که نمی توان بیمه گذار را به خواندن تمامی اطلاعات وادار کرد و مردم تنها بیمه نامه ها را در فضای مجازی با یکدیگر مقایسه می کنند و به دنبال محصولاتی با حق بیمه پایین تر هستند.
این کارشناس بیمه گفت: برای مثال بیمه درمان محصولی ایده آل برای فروش آنلاین نیست چراکه در این نوع از بیمه موارد بسیار زیادی گنجانده می شود و اطلاعات بیشماری را باید به خریدار گوشزد کرد اما از طریق اینترنت این امکان به حداقل می رسد.
از سوی دیگر، قانونگذاران چینی نیز برای رشد این بازار به خلاقیت های شرکت های بیمه چراغ سبز نشان می دهند. در ماه فوریه کمیسیون قانونگذاری بیمه در چین قانون جدیدی را تصویب کرد که طبق آن فروشندگان بیمه آنلاین می توانند به بازار بیمه گران بزرگ و برتر در این کشور نفوذ و با شرکت های اینترنتی قراردادهای همکاری امضا کنند.
طبق تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز آمریکایی، اکثر مردم جهان به ویژه جوانان ترجیح می دهند که بیمه عمر خود را به صورت آنلاین و از طریق ایمیل و یا گوشی های هوشمند خود خریداری کنند. از دید بیمه گران دنیا باید فناوری اطلاعات جایگزین روش سنتی فروش بیمه شود و به عنوان یک کانال توزیع در کنار دیگر کانال های مرتبط قرار گیرد.
در این گزارش آمده است که پیش از این نیز در چین چند شرکت دیگر قراردادهای همکاری بسیاری را در این زمینه امضا کرده اند؛ به عنوان مثال شرکت “ژونگ آن” که در زمینه فروش بیمه اموال به صورت آنلاین فعالیت می کند و شرکت بیمه “پینگ آن” جزو نخستین شرکت های بودند که به این حوزه وارد شدند. طبق گزارش های منتشر شده آنان در این زمینه بیش از 1.55 تریلیون ین سرمایه گذاری کرده اند.