پرش لینک ها

وسیعترین تونل شهری شمال کشور پایان سالجاری به بهره برداری می رسد

 

فرماندار چالوس از بهره برداری وسیع ترین تونل شهری شمال کشور تا پایان سالجاری در این شهر خبر داد.

سید قدیر رضایی در بازدید از تونل شهری چالوس به همراه امام جمعه چالوس و تنی چند از دیگر مسئولان شهری افزود:تونل شهری چالوس بعنوان وسیعترین تونل شهری شمال کشور به طول 512 متر بوده و جزء پروژه های ملی شهرستان چالوس محسوب می شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهر چالوس در طول ایام سال مخصوصا اوج تعطیلات ترافیک شهری است که بهره برداری این تونل و پل بزرگ چالوس واقع در کمربندی می تواند تا حدود زیادی مشکل ترافیک شهری این شهر را برطرف سازد.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد:پل شهری چالوس از پروژه های ملی در شهرستان چالوس محسوب می شود که توسط وزارت راه و ترابری اجرایی می گردد.
وی گفت:این تونل پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و ادامه این روند مطلوب است.
رضایی بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی این پروژه عدم تخصیص اعتبار است که در این زمینه مکاتباتی با استاندار انجام خواهد شد تا از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: با وجود بروز برخی از مشکلات و موانع فراروی در اجرای این طرح ، خوشبختانه پیمانکار مربوطه بدون هیچگونه وقفه ای نسبت به بهره برداری هرچه زودتر ازاین طرح اهتمام ویژه ای دارد.
وی عملیات ساخت این تونل و پل انتهای آن را گامی موثر برای توسعه زیرساخت های شهری به موازات اجرای طرح ملی آزاد راه تهران – شمال در این شهرستان دانست و برای بهره برداری بموقع آن خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط شد.
وی گفت:این تونل وسیعترین تونل شهری شمال کشور بوده که دارای 512 متر طول و 3 لاین رفت و برگشت است.
رضایی بیان داشت: این پروژه از پروژه های ملی محسوب می شود و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دارد و تا کنون از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد:دهنه تونل 16 متر و دارای 12 متر ارتفاع است است که شرکت نصر اصفهان پیمانکاری آن را برعهده دارد.
گفتنی است تونل شهری چالوس کمربندی چالوس به نوشهر را به کمربندی چالوس به تنکابن متصل می کند.

چالوس نیوز

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی