پرش لینک ها

اصالت بیمه نامه های صادر شده از طریق سامانه سنهاب مشخص می شود

 

 

اصالت تمامی بیمه نامه های صادر شده توسط شرکت های بیمه از طریق سامانه “سنهاب” قابل دسترسی و اثبات است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مهندس مهدی نوروزی با اعلام این خبر افزود: از این پس تمامی بیمه گذاران می توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند و نسبت به تکمیل سبد بیمه ای خود اقدام کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تشریح فازهای دوم و سوم سامانه سنهاب، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با استقبال کم نظیر بیمه گران و بیمه گذاران روبرو شده و در آینده نزدیک سطح دسترسی عموم به اطلاعات “سنهاب” افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در فاز بعدی تمامی مراحل خریداری، ثبت و تمدید بیمه نامه ها از طریق الکترونیکی انجام می شود و بیمه گذاران می توانند از طریق این سامانه آخرین اطلاعات مربوط به بیمه نامه های خود را به آسانی رصد کنند و در خصوص تمدید، فسخ قرارداد و تکمیل سبد بیمه ای خود تصمیم گیری و اقدام کنند.
نوروزی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در دهه های گذشته با مشکل آمار و اطلاعات ناقص و گاه نادرست رنج می برده که خوشبختانه با راه اندازی و تکمیل سامانه سنهاب، با شتاب قابل قبولی در مسیر اطلاع رسانی شفاف به بیمه گذاران حرکت می کند و شرکت های بیمه نیز از این شفافیت اطلاعات سود می برند.
مدیرکل فاوا، شیوه مهندسی معکوس را عامل اصلی موفقیت سامانه سنهاب دانست و گفت: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع تکمیل زیرساخت های داده ها و اطلاعات را دنبال می کند و در آینده شناسه کاربری و رمز عبور اختصاصی برای تمامی بیمه گذاران طراحی شده و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
گفتنی است سامانه سنهاب ( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه) هم اکنون به نشانی www.centinsur.ir  برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمه ای مردم  قابل دسترسی است.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی