پرش لینک ها

موضوع بازاریابی فرهنگی و فرهنگ بازاریابی باید در صنعت بیمه نهادینه شود

 

ارتباط با رسانه ها ، راه ميان بر توسعه فرهنگ بيمه و تعميم آن محسوب مي شود و هر گونه مانعي در اين مسير ، رشد و توسعه فرهنگ بيمه را با مشكل روبرو خواهد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ، وي كه در جمع مديران ، مسئولان و كارشناسان روابط عمومي هاي صنعت بيمه سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: نگاه ظريف و ديدگاه فراخ در خصوص مقوله اطلاع رساني و روابط عمومي ، توسعه و همگاني سازي اين صنعت را به دنبال خواهد داشت.

رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: فرهنگ سازي در يك صنعت عظيم همچون صنعت بيمه ، نيازمند تعاملات گسترده بين فعالان روابط عمومي هاست كه خوشبختانه صنعت بيمه از اين موهبت برخوردار است.

مهندس سيد محمد كريمي با تبريك روز ارتباطات و روابط عمومي به فعالان اين عرصه ، خاطرنشان كرد: بازاريابي فرهنگي و ارتقاي سطح فرهنگ بازاريابي ، وظيفه اصلي و ماموريت اساسي روابط عمومي هاي صنعت بيمه به شمار مي آيد كه بايد در اين صنعت نهادينه شود.
وي تصريح كرد: اطلاع رساني ، زيرساخت فرهنگ توسعه اي است و تشريح درست و كامل و بي نقص مزاياي بيمه ، مي تواند فصل جديدي از رشد ضريب نفوذ بيمه در جامعه را رقم بزند.
رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اين نكته كه نگاه دنيا به موضوع سلامت جدي تر از گذشته است، افزود: دهه اي كه در آن هستيم توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان دهه سلامت نامگذاري شده و صنعت بيمه كشور نيز بايد از تمام توان و ظرفيت هاي خود در رشته هاي نظير بيمه هاي سلامت ، عمر و زندگي استفاده كند.
كريمي رشد رفاه عمومي و ضريب اميد به آينده را در گرو تبيين ابعاد گوناگون بيمه هاي زندگي دانست و افزود: اطلاع رساني دقيق و شفاف درباره مزاياي بيمه هاي زندگي نه تنها به همگاني شدن اين رشته كمك مي كند بلكه به همگاني شدن صنعت بيمه نيز منتهي خواهد شد.
در ادامه این نشست دکتر محمد مهدی فرقانی – مدرس ارتباطات – به برخی از مختصات روابط عمومی های اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما در دوره افول تبلیغات و ظهور روابط عمومی به سر می بریم که مفهوم آن برتری روشنگری بر مولفه های دیگر است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر این نکته که روابط عمومی ها باید دیدگاه ها و ظرفیت های رسانه را بشناسد ، افزود: تعامل روابط عمومی ها با رسانه باید به گونه باشد که هر دو طیف در کنار کسب درآمد و موفقیت به مسئولیت اجتماعی و وظایف حرفه ای خود را عمل کنند. فرقانی تصریح کرد: یک ارتباط خوب و موثر و تعامل حرفه ای با رسانه ها در کاهش تنش های سازمانی اهمیت خاصی دارد.
گفتني است در پايان اين نشست صميمانه ، برخي از مديران روابط عمومي شركت هاي بيمه ، نقطه نظرات خود را پيرامون مسائل مرتبط با روابط عمومي با رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ، مطرح كردند و سپس از تلاشگران روابط عمومي صنعت بيمه قدرداني به عمل آمد.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی