پرش لینک ها

تکمیل ساخت قطعات2و3 آزادراه تهران-شمال دردستور کار دولت قرار گرفت

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس جمهوری برای شتاب بخشی به ساخت قطعات دوم و سوم طرح ملی آزاد راه تهران – شمال خبر داد.

ˈقاسم احمدیˈ روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تکمیل هرچه پرشتاب تر این طرح در جلسه استانی هفته گذشته هیات دولت در استانداری مازندران مطرح شد که اتمام آن تا پایان عمر کاری دولت دهم مورد تاکید رئیس جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا نهادهای ذیربط اقدامات لازم را برای فراهم کردن زیر ساخت ها و در نظر گرفتن اعتبارات مورد نیاز انجام دهند.

قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال که مرزن آباد تا چالوس به طول 21 کیلومتر را شامل می شود در ماه فروردین امسال با اعتباری در حدود 213 میلیارد تومان با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

بر اساس گزارش های رسمی، عملیات ساخت آزاد راه تهران – شمال از سال 76 آغاز شد که از سال 90 با پیگیری های مسوولان و اختصاص اعتبارات قابل توجه از سوی دولت به طور میانگین هر سال حدود 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منطقه یکم آزاد راه تهران – شمال به طول 23 کیلومتر از سوی پیمانکاران چینی و در قالب فاینانس در حال اجراست و ساخت قطعات 2 و 3 این مسیر ارتباطی به طول حدود 74 کیلومتر نیازمند اعتبار است.

آزاد راه تهران – شمال چهار منطقه شامل منطقه یک ˈ کن تا دوآب ˈ ، منطقه دو ˈ دوآب تا پل زنگولهˈ ، منطقه سه ˈ پل زنگوله تا پل ذغال ˈ و منطقه چهار از ˈ گل ذغال تا چالوس ˈ تقسیم بندی شده است.

طرح آزاد راه تهران – شمال به طول 121 کیلومتر مسیر کنونی تهران – شمال را 60 تا 70 کیلومتر نزدیکتر می کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به اقدامات دولت دراین جلسه به منظور تعیین تکلیف وضعیت برخی از طرح های مصوب نیمه تمام و اجرا نشده مربوط به سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: دراین نشست تصمیمات مطلوبی برای رفع موانع اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام در نوشهر و چالوس در نظرگرفته شد.

وی رفع موانع اجرای طرح ساخت نیروگاه 500 مگاواتی گازی غرب مازندران (نوشهر ) ، تجهیز بیمارستان طالقانی چالوس و ساخت راه دسترسی مستقیم نوشهر- کجور را از جمله این طرح ها برشمرد.

احمدی همچنین شهرستان شدن بخش کلاردشت چالوس ، تاسیس بخشداری در صلاح الدین و شهر کجور ، گازرسانی به بخش ییلاقی و کوهستانی کجور را از دیگر موضوعات مطرح شده دراین نشست استانی معرفی کرد.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی