پرش لینک ها

هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گشایش یافت

 

هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور دکتر سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهندس سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر مقامات ارشد اقتصادی کشور صبح امروز رسماً گشایش یافت.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که یکی از مهمترین گردهمایی های سالیانه فعالان صنعت مالی در کشور محسوب می شود، مهندس کریمی رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که بورس، بانک و بیمه سه ضلع اقتصاد کلان کشور را تشکیل می‌دهند گفت: نقص هر یک از این سه ضلع مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند و تقویت آن‌ها موجبات تحول اقتصادی در کشور را فراهم کرده و زندگی خوبی را برای مردم رقم می‌زند بنابراین تلاش این سه ضلع یک امر حیاتی است.
مهندس کریمی افزود:  اکنون ادعا نمی‌کنیم که بورس، بانک و بیمه با تمام ظرفیت خود در عرصه اقتصادی فعالیت می‌کنند ولی در سال حماسه اقتصادی لازم است به تعمیم این سه ضلع توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که ما بارها توانمندی‌های خود را در عرصه سیاسی، اقتصادی و علمی به رخ جهانیان کشانده‌ایم گفت: امسال که سال حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده نیازمند یک همکاری همه جانبه در این حوزه‌ها هستیم.
مهندس کریمی به کسب رتبه یک رشد حق بیمه‌ها در جهان اشاره کرد و گفت: آمارهای صنعت بیمه در سال گذشته نشاندهنده و نویدبخش ارتقای ضریب نفوذ بیمه است و ما در سال گذشته از سوی شرکت‌های بیمه بالغ بر ۷۲ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردیم که نسبت به سال قبل آن ۳۷ درصد رشد داشته است.
وی افزود در سال گذشته ۲ شرکت بیمة متقابل قشم و آسماری به صنعت بیمه اضافه شدند و حجم حق بیمه‌های تولیدی به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال رسید و بیمه‌های زندگی نیز با ۴۶ درصد رشد، سهم ۸ درصدی را از بازار بیمه کشور به خود اختصاص داد.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به رشد ۵۰ درصدی حق بیمه‌ها به غیر از شرکت‌های دولتی اشاره کرد و گفت: اجرای آیین‌نامه توانگری مالی و نظارت جدی بر عملکرد بیمه‌ها از جمله اقدامات سال گذشته ما بوده است. همچنین ایجاد رشته‌های جدید بیمه‌ای و ایجاد سامانه الکترونیکی بیمه مرکزی برای استعلام صحت بیمه نامه‌ها از دیگر فعالیت‌های بیمه مرکزی بوده است.
وی با اشاره به حوادث سیل در مازندران و زلزله در استان‌های جنوبی کشورمان گفت: حضور فعال صنعت بیمه در این حوادث باعث شد که مردم با با مزایای صنعت بیمه بیشتر آشنا شوند.
رییس کل بیمه مرکزی در پایان گفت حضور پررنگ صنعت بیمه در این نمایشگاه نیز نشان می‌دهد که این صنعت عزم جدی در عرصه اقتصادی دارد.
گفتنی است هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی برپا شده است و نمایندگانی از کشورهای کره جنوبی، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان حضور دارند. در این نمایشگاه ارکان بازار سرمایه، بانک ها، بیمه ها، شرکت های کارگزاری، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های نرم افزاری و رسانه های اقتصادی حضور فعال دارند.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی