پرش لینک ها

جنگل های زیبای دوهزار تنکابن ، قربانی دیو زباله / تصاویر

 

به نقل از بلاغ مردم روستای پردسر خرم آباد تنکابن از سه روز قبل راه ارتباطی این روستا را بدلیل عدم انجام تعهدات شهرداری تنکابن در خصوص ساماندهی وضعیت اسفبار زباله که محل دپوی آن در این روستا قرار دارد ، مسدود کرده و مانع تردد ماشین های حمل زباله به این مکان می شوند.

روستای پردسر تنکابن واقع در مسیر جاده ی زیبای دو هزار ، که زمانی یکی از زیباترین و پاکترین روستا ها محسوب شده و از تفرجگاه های بکر و زیبای جاده دو هزار بحساب می آمد اکنون  در اثر بی توجهی مدیران استانی و شهرستانی به بدترین ، کثیف ترین و آلوده ترین روستای کشور تبدیل شده است.

متاسفانه شهرداری تنکابن بدون رعایت کمترین موارد بهداشتی ، زباله های شهری ، خانگی و بیمارستانی را بصورت باز در این روستا دپو کرده و حتی اقدام به استرلیزه و یا کلریزه کردن سطح ظاهری زباله نیز نمی کند و تمامی این زباله ها را در دل جنگل بی گناه به امان خود رها می کند و انگار چشمان مدیران تنکابنی بر این حقیقت بسته شده است که روستای پردسر نیز روستایی از کشور ایران است و آنان در قبال مردم آنجا وظیفه دارند.

از آنجاییکه مردم این روستا دامدار هستند ، وضع اسفبار دپوی زباله در این مکان باعث شده است تا حیوانات وحشی زیادی در کنار این محل تجمع کنند و به گاو و گوسفندان روستاییان آسیب بزنند و از سویی دیگر با گرم شدن هوا خطرناک بودن این وضعیت به اوج خود میرسد ضمن آنکه شیرابه این زباله ها باعث خشک شدن بخشی از جنگل شده و حتی آب آشامیدنی روستاییان را نیز آلوده کرده است.

لازم بذکر است که در این مکان قرار بود کارخانه کمپوست زباله احداث شود و گویا ۷ میلیارد تومان نیز برای آن بودجه اختصاص داده شده بود اما به چه دلیل پیمانکار ، نیمه کاره ساخت آن را رها کرده جای سوال دارد که به گفته ی اهالی روستا ، این پپیمانکار ۵۰۰ میلیون تومان نیز از سرمایه خود برای پروژه مذکور هزینه کرده بود و تاکنون نیز ریالی دریافت نکرده است که این امر و نیمه کاره رها کردن پروژه با هاله ای از ابهام  همراه بوده و قابل تامل است.

 البته اوج تاسف آنجاست که سازه این کارخانه با وزش باد فروریخته است که در نگاه اول از سرِ درد، آدمی را به خنده وا می دارد.

برپایه این گزارش، زباله هووی مردم روستای پردسر تنکابن شده است و مدیران هنوز در خواب زمستانی فرو رفته اند و آنان را خیالی نیست و انگار نه انگار که مردم ،ولی نعمتان آنان بوده و بجای آنکه درد این مردم را درمان کنند به آنان برچسب ایجاد تشنج در انتخابات را می چسبانند که آدمی را وا می دارد که بگوید که دیگر این درد را باید کجای دلمان بگذاریم… !

در زیر تصاویر را میتوانید مشاهده نمایید:

[box] بیمه سامان از شهرستان تنکابن ،نماینده فعال می پذیرد/ اعطای نمایندگی بیمه به متقاضیان تنکابنی[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی