پرش لینک ها

سقف پرداخت خسارت بدون کروکی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد:در صورت تصادف رانندگی،شرکت های بیمه موظف هستند مبلغ تا سه میلیون و 150 هزار تومان بدون کروکی به خسارت دیده پرداخت کنند. به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین به نقل از ایرنا، ˈاسکندر مومنیˈ روز چهارشنبه در دومین روز از هشتمین همایش سراسری فرماندهان پلیس راهور کشور افزود:بیمه گذاران به همان راحتی که از افراد پول دریافت می کنند،باید به همان سرعت نیز مبلغ خسارت را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از بازرسان نامحسوس در قانون جدید راهنمایی و رانندگی،پیش بینی شده است گفت:در طرح نوروزی 92 ، پلیس راهور 100 هزار بازرس نامحسوس در جاده های کشور را به کار می گیرد.
رییس پلیس راهور ادامه داد:معاینه فنی و تخلفات حادثه ساز،خط قرمز پلیس در ایام نوروز خواهد بود.
سردار مومنی گفت:برنامه ترافیکی کشور در سال 92 ،پرحجم ترین برنامه ترافیکی کشور لقب گرفته و با رانندگان متخلف، برخورد شده و در مورد آنان اغماض نخواهد شد.
وی ادامه داد: هر چند تعداد رانندگان متخلف کم است ولی باید در تمام ساعات شبانه روز،کاری کنیم تا فضا برای متخلفان کمتر شود.
وی بازرسان نامحسوس را به عنوان همکاران افتخاری پلیس راهور یاد کرد و گفت:در صورتی که خود بازرسان نیز مرتکب تخلف رانندگی بشوند، کارت آنان ابطال خواهد شد.
رییس پلیس راهور ناجا ،‌انحراف به چپ،سرعت و سبقت غیرمجاز را از مهمترین علت 80 درصد وقوع تصادفات جاده ای بیان کرد و افزود:خستگی و خواب آلودگی راننده، ‌یکی از مسایلی است که موجب خسارت جبران ناپذیر می شود.
مومنی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز در کشور باید اصلاح شود،گفت: بیش از دو هزار نقطه حادثه خیز در جاده ها وجود دارد که به مسوولان ذی ربط گزارش شده است.
وی درخصوص تخلفات رانندگی خودروهای سنگین نیز اظهار داشت: راننده های خودروهای سنگین بوی‍‍ژه مسافربری باید به تمام نکات ایمنی و هشدارهای پلیس توجه کنند تا موجب وارد آمدن خسارت مالی و جانی به مردم نشوند.
رییس پلیس راهور گفت: اگر راننده خودروی مسافربری تصادف منجر به جرح و فوت داشته باشد و مقصر شناخته شود، دفترچه رانندگی آنان باطل و باید در دوره های بازآموزی شرکت کنند.
مومنی اظهارداشت: در نوروز 91 ،تخلفات 14 درصد کاهش داشت که این مهم با همکاری مردم صورت گرفت.‌
وی اظهارامیدواری کرد در نوروز 92 نیز با همکاری مردم،تعداد سوانح رانندگی کاهش چشمگیری داشته باشد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به ضرورت استفاده از کمربند و کلاه ایمنی در هنگام رانندگی ، گفت: در سال گذشته،به دلیل استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، خسارات جانی کاهش داشته است.
رییس پلیس راهور استفاده از کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو را مورد تاکید قرار داد و افزود:تمامی سرنشینان خودرو،ملزم به استفاده از کمربند ایمنی هستند به طوری که سرنشینان خودروهای مسافربری عمومی نیز از کمربند ایمنی باید استفاده کنند.
وی ، 70 درصد علت مرگ و میر موتورسواران را استفاده نکردن از کلاه ایمنی و ضربه به سر بیان کرد.
سردار مومنی اظهار امیدواری کرد در مسافرت های آخر سال و ایام نوروز،هموطنان با رعایت نکات ایمنی جاده ای، سفر خوب و آرامی داشته باشند.

[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی