پرش لینک ها

احداث نیروگاه تولید برق از زباله در نوشهر برای اولین بار در کشور

شهردار نوشهر در گفتگو اختصاصی با نوشهر آنلاین به بخشی از فعالیتهای این شهرداری پرداخت و گفت: به ازای هر کامیون که از بندر خارج می شود مبلغ ده هزار تومان درآمد به وجود می آید که از این مبلغ ۳۴۰۰ تومان برای باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری صرف می شود ، هزار تومان به حساب درآمدهای خاص شورای شهر می رود که ساختمان اداره گذرنامه نوشهر و ساختمان مجتمع فرهنگیان آموزش و پرورش و ساختمان جدید تاکسیرانی نوشهر از محل همین هزار تومان ها جمع شده شهرداری در سنوات گذشته برای آنها احداث کرده است.

امانی اظهارداشت: مبلغ ۸۰۰ تومان هم به ازای هر کامیون صرف کارهای فرهنگی نوشهر با نظر فرماندار می شود و مابقی مبلغ باقیمانده از ده هزار تومان هم جزو درآمد شهرداری محسوب می شود که البته اگر همه ده هزار تومان را با هم جمع کنیم در طول یک سال به عدد ۴۰۰ میلیون تومان نمی رسد.

وی تصریح کرد : شهرداری نوشهر بطور میانگین سالانه ۳۰۰ میلیون تومان از بندر درآمد دارد و درآمد شهرداری فقط همین است.

وی در ادامه به روند احداث نیروگاه تولید برق اشاره کرد و بیان داشت: اولین نیروگاه تولید برق از زباله در کشور در نوشهر در حال احداث است و ظرفیت آن ۲۰۰ تن است که کار ابنیه آن آغاز شد و بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مخصوص این کارخانه در کشور سازنده آن انجام شد.

شهردار نوشهر خاطر نشان کرد: زمین این کارخانه در مجاورت میدان زباله شهرداری است که کل این میدان هفت هکتار و کل مساحت زیربنای کارخانه هم پنج هزار متر مربع است.

وی درباره خرید دو دستگاه خودروی حمل زباله عنوان کرد: دو خودرو تمام اتوماتیک جمع آوری زباله هر کدام به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان از سوی شهرداری نوشهر خریداری شد که ظرفیت حمل ۲۰ تن زباله را دارد و کار چندین خودروی زباله بر دیگر را نیز انجام می دهد و بنابراین خودروهای دیگر حمل زباله می توانند رزرو همدیگر باشند و سایر نقاط شهر را تحت پوشش قرار دهند.

وی گفت: اتاق پرس زباله آن ساخت آلمان و شاسی آن هم ساخت سوئد است و در هیچ جای استان چنین خودرویی با این تکنولوژی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نوشهر یک شهر توریستی است ابراز کرد: شهر توریستی باید تدابیر و تفکراتش نیز در راستای همان توریستی بودنش باشد امروز چیزی که همه گردشگران را آزار می دهد زباله های پراکنده حاشیه محور نوشهر به رویان است.

امانی ادامه داد: با توسعه حریم شهر نوشهر تا مرز ملکار جزء محدوده شهرداری نوشهر شد و بنابراین برای برداشت زباله از این مسیر که منظره زننده دارد نیاز بود تا ادوات آن نیز تهیه شود.

شهردار نوشهر درباره بروز برخی شایعات مبنی بر اینکه پول دو خودروی تمام اتوماتیک زباله محل اعتبارات سیل اخیر خریداری شده است ، اظهار کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد بلکه از محل اعتبارات درآمد شهرداری نوشهر خریداری شد.

وی در ادامه افزود: این خودرو از نظر بهداشتی ، هم خودش و هم مخازن زباله را بطور خودکار شستشو می دهد و مشکلاتی که تا پیش از این در این مورد داشتیم دیگر نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در بحث جمع آوری زباله ها از معدود شهرهای استان هستیم که هر شب زباله های شهر را جمع آوری می شود و این کار از ساعت ۲ بامداد آغاز می شود.

وی یادآور شد: تفکیک زباله از مبدا هم به قوت خود باقی است و شهروندان استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند و ما مشارکت ۸۵ رصدی مردم در این باره شاهد هستیم.

امانی درباره مکان یابی میدان زباله تصریح کرد: مکان یابی میدان زباله از ابتدا اشتباه بود و این مکان با توجه به این که پایین دست آن رودخانه عبور می کند بنابراین شیرابه های زباله وارد رودخانه می شود و موجب آلودگی آن می شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک قطره شیرابه یک متر مربع آب را غیر شرب می کند گفت: ساخت نیروگاه به این مشکلات پایان می دهد.

شهردار نوشهر درخصوص عقب نشینی دیوار بندر نوشهر خاطرنشان کرد: چهار سال قبل با اعضای شورای شهر در بندر حضور پیدا کردیم و از آنها خواستیم این دیوار را تخریب کنند و آن را اِلِمانی کنند تا مردم بتوانند داخل بندر را ببینند و البته ۵/۳ متر هم عقب نشینی دارد و حتی نقشه هم به آنها دادیم اما متاسفانه تا کنون این کار انجام نشد.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی