پرش لینک ها

اداره کل امور مالیاتی در غرب مازندران تاسیس می‌شود

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با بیان اینکه به دنبال حل گره‌های اصلی در غرب مازندران هستیم، گفت:با مکاتباتی که با وزیر اقتصاد و دارایی انجام دادم اداره کل امور مالیاتی در غرب مازندران تاسیس می‌شود.

قاسم احمدی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: استان شدن غرب مازندران از دغدغه‌های من است و دوست دارم به‌ عنوان یک پروژه برای آن وقت بگذارم و در این راه خبرنگاران منطقه نیز می‌توانند با قلم خود به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: از شوراهای بخش‌ها، شهرها و روستاهای غرب مازندران به واسطه پیگیری این موضوع تشکر می‌کنم و تلاش خود را برای استان شدن غرب مازندران تا آخر انجام می‌دهم.

عضو خانه ملت به تاسیس تنها دانشگاه دولتی در غرب مازندران اشاره کرد و گفت: برای نیمسال دوم رشته‌هایی از جمله باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و جهانگردی در نوشهر دایر و در این رشته‌ها دانشجو جذب می‌شود.

احمدی همچنین درباره نیروگاه زباله‌سوز نوشهر خاطر نشان کرد: اعتبارات این نیروگاه به صورت دو وجهی رسید که بخشی از آن از محل سفر مقام معظم رهبری و بخشی دیگر نیز از سوی وزیر اقتصاد تامین شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود کشور در مازندران و به ویژه غرب مازندران عدم وجود برنامه مدون است و به همین دلیل پروژه‌ها با کندی پیشرفت مواجه هستند که یکی از این پروژه‌ها در غرب مازندران نیروگاه زباله‌سوز در نوشهر است و البته در دستور کار برای به سرانجام رسیدن آن قرار دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس به سیل اخیر در نوشهر و چالوس اشاره کرد و افزود: در سیل اخیر همه مسئولان همکاری و همراهی داشتند و این یک نکته بسیار مثبت و خوب در منطقه بود.

وی گفت: در سیل اخیر شاید بناهای خصوصی چندان آسیب ندیدند اما لوازم و اثاثیه زندگی مردم به شدت آسیب دید.

احمدی بیان کرد: در بخش زیرساخت‌ها باید پیشگیری انجام شود و این بسیار مهم است و رقم ۳ میلیارد تومانی برای نوشهر و چالوس اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: عوامل پیشگیرانه را باید از هم‌اکنون شروع کرد که آبخیزداری باید در رأس آن در بحث سدها و … کار کند و شهرداری هم منازل در حریم رودخانه‌ها را با همراهی فرمانداری تخریب و نسبت به انتقال ساکنان آن به جای مطمئن اقدام کند.

احمدی یادآور شد: اگر امروز سیل را به‌ عنوان حادثه غیرمترقبه و یا بلایای طبیعی بدانیم جفا کرده‌ایم چرا که می‌توان آن را پیشگیری کرد.

وی با اشاره به تخریب دیوار بندر در ساعات اولیه سیل برای هدایت آب به سمت دریا تصریح کرد: از نظر علمی بندر نوشهر نباید آنجا را دوباره دیوارکشی کند بلکه باید به‌صورت نرده‌های آهنین یا دیواره‌های مشبک و یا هر راه حل منطقی به جای دیوارکشی انجام شود تا با هر سیل مردم آسیب نبینند و دچار گرفتاری نشوند.

وی در ادامه به پروژه آزاد راه تهران ـ شمال پرداخت و افزود: مصوبه‌ای برای آزادراه تهران ـ شمال وجود ندارد اما در اواخر دوره فرمانداری من بود که طرح قطعه ۲۵ را مطرح کردم.

احمدی لاشکی ادامه داد: این طرح را به‌صورت کتابچه آماده کرده بودم و به‌دست رئیس جمهور رسید و ایشان نیز در سفر هیئت دولت به مازندران و چالوس در ورزشگاه این شهر موضوع قطعه ۲۵ آزاد راه را اعلام کردند اما مصوبه نشد ولی به‌هر صورت باید این امر اتفاق بیفتد چرا که اگر انجام نشود غرب مازندران آسیب خواهد دید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز در حالی که بزرگ‌ترین بلا و بیماری کشور بیکاری جوانان است، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه ما سردرگم هستند و باید از سرمایه‌گذار حمایت کرد و به او انگیزه و دلگرمی داد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان مازندران با اشاره به اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد: عامل اصلی تفرقه‌افکنی در کشور بعد از انتخابات ۸۸ همان مناظره مستقیم تلویزیونی بود و بنابراین اینکه می‌گوییم مناظره باید هدفمند و با برنامه باشد به این دلیل است که جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شود.

احمدی تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم است و باید کمک کنیم تا مشارکت تقویت شود و همه دست به دست هم دهیم تا فضای خوبی ایجاد شود.

وی درباره جاده «طویر» به «ناتر» در منطقه کوهستان چالوس گفت: جاده این مسیر نیاز به روکش آسفالت دارد و نقاط حادثه‌خیز آن باید برطرف شود اما در حال حاضر با توجه به سرمای هوا، روکش آسفالت منطقی نیست و این کار باید اواخر اردیبهشت ماه انجام شود.

وی درباره اختصاص بودجه سیل تصریح کرد: پول جبران خسارت‌های سیل باید در اختیار مدیر مدیریت بحران باشد نه آنکه سیکل طولانی را طی کند تا به مقصد برسد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه طرح جامع مدیریت سیل یک ضرورت است، گفت: اکنون طرحی در مجلس شورای اسلامی در دست تهیه است تا آن را به قانون تبدیل کنیم تا پول در اختیار ستاد بحران در وزارت کشور قرار گیرد تا این پول در مواقع بحران مانند سیل به خانواده‌های آسیب دیده برسد نه آنکه مدت‌ها خانواده‌های آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه در انتظار بمانند و رنج بکشند.

وی افزود: جمعی از سیل‌زدگان چالوس به علت آسیب‌های جدی سیل به منازل و زندگیشان هنوز در منازل اقوام و بستگان خود به سر می‌برند.

نماینده معین مجلس در رامسر، تنکابن و عباس‌آباد به حضور هفتگی مدیران کل در غرب مازندران اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری‌های بسیار جدی که برای استان‌ شدن غرب مازندران داشتیم، استانداری مازندران به دنبال آن است تا هر هفته دوشنبه‌ها مدیران کل را به غرب مازندران بفرستد و این کار خوبی است اما شک ندارم که پس از مدتی مدیرکل معاونش را می‌فرستد و هفته‌های بعدتر حتی کارشناس او هم نمی‌آید ولی ما به دنبال حل گره‌های اصلی در غرب مازندران هستیم.

وی ادامه داد: با مکاتباتی که با وزیر اقتصاد و دارایی انجام دادم اداره کل امور مالیاتی در غرب مازندران تاسیس می‌شود و این می‌تواند کمکی برای غرب مازندران باشد.

منبع: چالوس آنلاین

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی