پرش لینک ها

سیل وضعیت نوشهر و چالوس را بحرانی کرد

با جاری شدن سیل در شهرستان چالوس، وضعیت شهر و روستاهای بخش مرکزی بحرانی است.

به گزارش نوشهر آنلاین از خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، سیل از بامداد امروز شرایط بحرانی در شهر و بخش مرکزی چالوس به وجود آورده است.

فرماندار چالوس در این باره به خبرنگار فارس گفت: با جاری شدن سیل در شهرستان چالوس، وضعیت شهر و روستاهای بخش مرکزی بحرانی است.

سید قدیر رضایی افزود: منطقه اشکار دشت، پالوج ده، کمربندی داخل شهر و روستاهای بخش مرکزی اعم از تازه آباد، مهدی آباد و گیل کلا شاهد آب‌گرفتگی شدید و مسدود شدن خیابان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: از ساعت یک بامداد با فراخوانی مسئولان شهرستان و بسیج کردن نیروها شرایط را بحرانی اعلام کرده و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردیم.

رضایی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به موقع به اهالی مناطق آب گرفته برای پناه بردن به نقاط امن از اولویت‌های ستاد بحران شهرستان چالوس بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس افزود: لودر، بیل مکانیکی و تمام تجهیزات لازم در منطقه مستقر شدند تا بتوانند خسارت‌های احتمالی را کاهش دهند.

این مسئول تصریح کرد: از مسئولان استانی درخواست کمک شده تا نسبت به اعزام تجهیزات لازم و نیروی انسانی ماهر به این شهرستان اقدام کنند.

مناطق سیل زده چالوس تقسیم مدیریتی شد

فرماندار چالوس همچنین گفت: مناطق سیل زده چالوس به سه منطقه تقسیم و مدیریت امدادرسانی آن به شهرداری هچیرود، بخشدار مرکزی و شهرداری چالوس واگذار شد.

رضایی خاطرنشان کرد: مناطق شهر هچیرود و روستاهای اطراف آن که دچار آب گرفتگی شدند به شهرداری هچیرود، بخش مرکزی و نقاط میانی شهر به بخشدار مرکزی و مناطق اشکار داشت و پالوج ده هم به شهرداری و امور آب واگذار شد تا با تسلط و مدیریت کافی به کنترل وضعیت موجود بپردازند.

وی ادامه داد: وضعیت اسفناک و نگران‌کننده است و اگر وضعیت بارندگی با این شدت ادامه داشته باشد خسارت‌های زیادی به اماکن عمومی و منازل مردم وارد می‌شود.

فرماندار چالوس تاکید کرد: تعدادی زیادی کامیون در لودر در مناطق آب‌گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم در حال حاضر به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه بردند.

عدم تردد خودرو امدادرسانی به روستاها را دشوار کرد

رئیس هلال احمر شهرستان چالوس، مسدود شدن خیابان‌ها ناشی از آب‌گرفتگی را یکی از علت‌های عدم امداد رسانی مناسب به روستاها دانست.

علی‌اکبر نوروزی گفت: جابه‌جایی خانوارهایی که در معرض خطر هستند به جای امن در دستور کار و اولویت امدادرسانی قرار دارد.

وی ادامه داد: بیش از هر چیز نیاز به خودروهای سنگین و تجهیزاتی مانند لودر و بیل میکانیکی در شهرستان احساس می‌شود.

نوروزی متذکر شد: تمام نیروهای امدادی هلال احمر از ساعت یک بامداد در ستاد بحران شهرستان چالوس مستقر و به صورت تیمی در مناطق مختلف به امدادرسانی می‌پردازند.

این مسئول بیان داشت: با کاهش بارندگی خدمات‌رسانی به خانوارهای آسیب‌دیده راحت‌تر انجام می‌شود.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی