پرش لینک ها

مزیت های سرمایه گذاری در بیمه نسبت به بانک

در یک دوره کوتاه مدت سپرده بانکی دارای سود بیشتری نسبت به بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری باشد اما قطعا در یک دوره بلندمدت مزایای بیمه‌های عمر به مراتب بیشتر است.

به گزارش ریسک نیوز، ضمن آنکه سپرده‌های بانکی ابزاری برای جذب نقدینگی و وجوه در دست مردم است که نسبتا رقم قابل توجهی است اما بیمه‌های عمر با پرداخت اقساط خریداری می‌شود که با سپردن آن اقساط در بانک‌ها سود قابل ملاظه‌ای پرداخت نمی‌شود.

در یک دوره کوتاه مدت سپرده بانکی دارای سود بیشتری نسبت به بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری باشد اما قطعا در یک دوره بلندمدت مزایای بیمه‌های عمر به مراتب بیشتر است. ضمن آنکه سپرده‌های بانکی ابزاری برای جذب نقدینگی و وجوه در دست مردم است که نسبتا رقم قابل توجهی است اما بیمه‌های عمر با پرداخت اقساط خریداری می‌شود که با سپردن آن اقساط در بانک‌ها سود قابل ملاحظه‌ای پرداخت نمی‌شود.

همچنین مهم‌تر از همه این نکات اینکه، در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تمام خطراتی که بیمه‌گذار را تهدید می‌کند تحت پوشش قراردارد و تمام آسیب‌های پس از آن برای خانواده بیمه‌گذار توسط بیمه جبران می‌شود که هیچ‌یک از سپرده‌های بانکی چنین ویژگی‌هایی ندارند.

در یک دید کلی شاید سپرده‌های بانکی زیر یک سال در مقایسه با بیمه‌های عمر سود بیشتری داشته باشند اما در بلند مدت کفه ترازو به نفع بیمه‌گذاران عمر سنگین‌تر است. در دنیا نیز مدت سپرده‌های بانکی به ندرت بیش از یک سال است و اکثر افراد به جای سپرده‌های بلندمدت بانکی اقدام به خرید بیمه‌های عمر می‌کنند.

انتظار می رود که بیمه مرکزی به ویژه شورای عالی بیمه دست شرکت‌های بیمه را برای تعیین نرخ سود بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری باز گذارد تا آنها با توجه به ظرفیت‌های خود این نرخ را تعیین کنند. قطعا نرخ رقابتی بیمه‌های عمر انگیزه بیشتری در خریداران ایجاد خواهد کرد.

 

[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی