پرش لینک ها

درخشش بیمه عمر در بازارهای اروپایی

دو شرکت بیمه بزرگ اروپایی یعنی آلیانز و آکسا به سود سرشاری دست یافته اند. مشتریان خسته از نوسان و شکنندگی بازارهای مالی، اکنون به سرمایه گذاریهای کم خطر برای بیمه عمر چشم دوخته اند.

به گزارش ریسک نیوز، آلیانز که بیمه گزار شماره یک اروپاست در سه ماهه دوم سودی معادل 2.37 میلیارد یورو ( 2.88 میلیارد دلار) که در مقایسه با سال قبل 2.8 درصد افزایش داشته و البته 2.2 میلیارد دلار از تخمین کارشناسان بیمه نیز بیشتر است.

آکسا که دومین بیمه گزار برتر اروپاست با در آمد خالص 2.6 میلیارد یورو در شش ماهه نخست سال رکوردها را شکست و از متوسط پیش بینی کارشناسان (2.11 میلیارد یورو) گذر کرد.
هر دو شرکت از فروش متداوم قراردادهای سنتی بیمه عمر سود بردند که خطر سرمایه گذاری کمی داشت یا اصلا خطری در آن نبود. در مقابل محصولاتی مانند سیاستهای بیمه مرتبط که عواید وبازگشت آن به عملکرد بازار بستگی دارد،کاهش یافته اند.
آلیانز که شرکتی آلمانی است اعلام کرده فروش بیمه عمر به خصوص در کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا قدرتمند بوده است. که این امر نشان می دهد مشتریان در آنجا به قدرت مالی بیمه گزار و اعتبار خوب آن توجه نشان می دهند.
اولیور بائت رییس آلیانز دریک کنفرانس خبری اعلام کرد: مشتریان تصور می کنند که آلیانز حتی از دولت کشوری نیز ثبات بیشتری دارد.
سهام آلیانز و آکسا به ترتیب 6و 5درصد افزوده شد . این امر نشانگر 4 درصد افزایش در فهرست سهام بیمه گزاران اروپایی Stoxx 600 است. عوایدی بیمه عمر سنتی در آلیانز 3.5 درصد افزوده شده و به 5.8 میلیارد یورو در سه ماهه دوم رسید و از سوی دیگر فروش بیمه های پرخطرتر 4.2 درصد کاسته شده و به 7.1 میلیارد یورو رسید.
یکی از کارشناسان بیمه لندن که نخواست نامش فاش شود دراین باره میگوید: تمام شرکتهای بزرگ سعی دارند محصولاتی ساده و بنیادین در بازار ارائه کنند.هنگامیکه مردم نگران وضعیت اقتصادی هستند،احتمالا بیمه بهداشتی به راحتی فروخته می شود.
بازار سهام اروپایی در 2007 به دلیل فروپاشی اعتبارات در سراشیبی سقوط افتاد و پس از آن بحران بدهی های طولانی مدت منطقه یورو شروع شد.
آکسای فرانسه اعلام کرده است شاخه بیمه عمر این شرکت شاهد 5 درصد رشد در سود فروش بیمه های سنتی بهداشتی و سیاستهای بیمه حمایتی است و در این میان فروش محصولات دیگر بازار بیمه 6 درصد کاسته شده است. جرالد هارلین مدیر ارشد آکسا به خبرنگاران می گوید: ما در بازار P&C و حمایتی خود شاهد روند قدرتمندی هستیم اما در بخش پس اندازها با کمی مشکل روبروییم زیرا شرایط اقتصادی چندان مساعد نیست.

درمقابل آلیانز 16 درصد کاهش در سود بیمه های P&C را گزارش داد که به دلیل تقاضای فراوان پس از سیل در تایلند بود و همراه آن خسارات ناشی از زلزله در ایتالیا و تندبادهای آمریکا بود اما در کل این شرکت شاهد 20 درصد افزایش در بخش درآمد بیمه عمر بود.

[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی