پرش لینک ها

جزئیات جلسه کارگروه بیمه‌های زندگی

نماینده بیمه پارسیان در سندیکای بیمه‌گران با اشاره به بررسی مسائل مربوط به نرخ سود بیمه های عمر در کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی این سندیکا از توافق اعضا برای اعمال سقف هزینه‌ها برای بیمه‌های عمر خبر داد.
به گزارش بیما از فارس، وحیدرضا جمالی در خصوص جزئیات جلسه اخیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه جدید بیمه‌های عمر (شماره 68) شورای عالی بیمه در همین کارگروه تهیه و با نظر مساعد اعضا برای تصویب به شورا فرستاده شد، اما بعد از ابلاغ این آیین‌نامه مشخص شد برخی نظرات سندیکا در آن اعمال نشده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس بیشتر زمان جلسات این کارگروه به بررسی ابهامات و مغایرت‌های پیش‌نویس سندیکا و آیین‌نامه 68 اختصاص پیدا کرد.
نماینده بیمه پارسیان در سندیکای بیمه‌گران گفت: با رایزنی صورت گرفته از سوی دبیر کارگروه با بیمه مرکزی تصمیم به بازنگری در این آیین‌نامه گرفته شده تا سندیکا بار دیگر نظرات اصلاحی خود در این خصوص را مطرح کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تا بخش «مشارکت در منافع» آیین‌نامه مورد بررسی قرار گرفته و ادامه آن در جلسه آینده بررسی خواهد شد.
جمالی ادامه داد: همچنین موضوع دیگری که مطرح است بیمه‌های مستمری است که در قالب پرداخت منافع یا در قالب بیمه‌نامه مستمری به صورت مستقل بحث می‌شود.
عضو کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی افزود: طراحی بیمه‌نامه مستمری به صورت مستقل از بیمه‌های عمر و تدوین آیین‌نامه مشخص و محصولات مرتبط با این رشته بیمه‌ای از موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی است.
وی اضافه کرد: در آیین‌نامه فعلی بسیاری از جزئیات در مورد بیمه مستمری مسکوت مانده و عملاً شرکت‌های بیمه در این زمینه راه مشخصی پیش رو ندارند.
جمالی در پاسخ به سؤالی راجع به مهم‌ترین موارد مورد بحث در آیین‌نامه 68 در کارگروه گفت: بیشتر بحث‌ها در مورد نرخ سود است زیرا در آیین‌نامه جدید سود تضمینی برای 5 سال 18 درصد، 5 تا 10 سال 15 و بیش از آن 10 درصد تعیین شده است که احتمال بازگشت به ارقام قبل نیز وجود دارد.
وی گفت: یکی از مهمترین مسائل در فضای رقابتی نرخ سود است، بنابراین باید روندی تعریف شود که همه شرکت‌ها به طور یکسان آن را اجرا کنند.
جمالی خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال در بیمه‌های زندگی توافق کردند سقف هزینه‌ها را برای بیمه‌های عمر در نظر بگیرند زیرا در آیین‌نامه هم کلمه حداکثر هزینه شامل کارمزد، هزینه بیمه‌گری و سایر هزینه‌ها آمده است.
وی با اشاره به موافقت اعضا با این اقدام گفت:بنابراین به منظور یکپارچگی در هزینه‌ها، حداکثر هزینه اعمال می‌شود.

[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی