Cart 0
مربی سفیر برند سامان شد
وقتی یک بنگاه تجاری برای دو سال متوالی در یک فرآیند نظرسنجی عمومی، با رای مستقیم حدود ۷۵هزار نفر از مشتریان حوزه کاری خود، بهعنوان برند محبوب شناخته میشود، میتوان به این تحلیل رسید که آن برند به واسطه مجموعهای از اقدامات شایسته در ساختار هویت بصری، پیامهای تجاری و ارتباطات کسبوکار توانسته است تاثیر ذهنی مثبتی بر مخاطبان بالقوه و بالفعل خود داشته باشد.
حال میتوان به جرأت از برند شدن آن بنگاه تجاری خبر داد و البته که این پایان راه نیست و مسئولیت و اثرگذاری اجتماعی آن برند، سنگینتر و مهمتر شده است.
بیشک موقعیت امروز برند سامان بیارتباط با انتخابهای هوشمندانه و دقیق سوژههای هدفِ برند در ابعاد ملی و حتی بینالمللی نیست و شاهد این مدعا، تاثیرگذاری شگرف همراهی بانک سامان با والیبال ملی ایران در پیشرفت بینالمللی این ورزش است که بارها مورد تایید کارشناسان این حوزه قرار گرفته است. همین نگاه است که در بزنگاه و دوراهی یک انتخاب، ترجیح میدهد هزینه افطاری را به حوزه آموزش اختصاص دهد تا ۴۰۰۰ فرزند ایرانزمین در سیستانوبلوچستان از صندلیهای دانشآموزی خوب و با کیفیت بهرهمند شوند و یا در میان تعدد و تراکم اخبار، خبر صعود تنها ایرانی فاتح ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر را به خبر اول رسانههای داخلی و خارجی تبدیل میکند.
با این رویکرد، شاید تعبیر حرکت و بلوغ برند سامان در مسیر تعالی خود به واسطه شناسایی دقیق و بهرهمندی از فرصتهای موجود در جامعه، خیلی دور از ذهن نباشد. اما نکته اینجاست که تداوم این مسیر بدونشک نیازمند یک برنامه، تصویر و دورنمای روشن با یک ویژگی مهم است و آن ویژگی باید مبتنی بر یک گام جدید و متهورانه برای ورود به عرصه و کسب تجربهای جدید باشد که بتواند ضمن حفظ پیشتازی از رقبای بازار، پیام تازهای از برند برای جامعه داشته باشد.


