رییس فرودگاه نوشهر ازراه اندازی خط پروازی از این فرودگاه به اصفهان یا شیراز و بالعکس درآینده نزدیک خبر داد .
علی متانت گفت : درنشست اخیر نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت آسمان با راه اندازی یکی از این دو خط پروازی موافقت شد .
وی گفت درمرحله نخست سعی می شود تا پروازبا هواپیما های60 نفره itr برقرار شود و درصورت استقبال مسافران بعد ازمدتی این پرواز با هواپیماهای 110 نفره فوکر100 انجام خواهد گرفت.
رییس فرودگاه نوشهر برای راه اندازی هرچه زودتر این خطوط پروازی درمسیرهای یاد شده خواستار همکاری بیش از پیش مسوولان نهادهای ذیربط شد.
طبق برنامه زمانبندی روزهای یکشنبه ، چهارشنبه و جمعه هرهفته پروازهای مسیرنوشهر- مشهد ، نوشهر – تهران و بالعکس از طریق فرودگاه نوشهر برقراراست .
غرب مازندران دارای دو فرودگاه یکی در نوشهر و دیگری در رامسراست ./ایرنا
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
رییس فرودگاه نوشهر ازراه اندازی خط پروازی از این فرودگاه به اصفهان یا شیراز و بالعکس درآینده نزدیک خبر داد .
علی متانت گفت : درنشست اخیر نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت آسمان با راه اندازی یکی از این دو خط پروازی موافقت شد .
وی گفت درمرحله نخست سعی می شود تا پروازبا هواپیما های60 نفره itr برقرار شود و درصورت استقبال مسافران بعد ازمدتی این پرواز با هواپیماهای 110 نفره فوکر100 انجام خواهد گرفت.
رییس فرودگاه نوشهر برای راه اندازی هرچه زودتر این خطوط پروازی درمسیرهای یاد شده خواستار همکاری بیش از پیش مسوولان نهادهای ذیربط شد.
طبق برنامه زمانبندی روزهای یکشنبه ، چهارشنبه و جمعه هرهفته پروازهای مسیرنوشهر- مشهد ، نوشهر – تهران و بالعکس از طریق فرودگاه نوشهر برقراراست .
غرب مازندران دارای دو فرودگاه یکی در نوشهر و دیگری در رامسراست ./ایرنا
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
شرکت پرداخت الکترونيک سامان بهمنظور قدردانی از دارندگان دستگاههای کارتخوان سامان و در راستای نهادينهسازی فرهنگ بانکداری الکترونيک در کشور، جشنوارۀ پرداخت طلایی سامان را برگزار میکند.
به گزارش روابطعمومی شرکت پرداخت الکترونيک سامان، در جشنوارۀ طلایی سامان که از اول بهمنماه 1391 آغاز شده است و تا پایان تیرماه 1392 ادامه خواهد داشت، پذيرندگان فروشگاهی سامان، هر ماه به قید قرعه، از میلیونها ریال جوایز نقدی بهرهمند میشوند. بر این اساس ، پذيرندگان فروشگاهی سامان که دستکم 15 تراکنش موفق خريد با حداقل مبلغ 100 هزار ريال داشته و سایر امتیازهای پیشبینیشده را نیز کسب کنند، واجد شرایط شرکت در قرعهکشی این جشنواره خواهند بود.
این گزارش حاکی است، جوایز این جشنواره شامل دو جایزۀ نقدی 240 میلیون ریالی و 48 جایزۀ نقدی 24 میلیون ریالی در هر ماه است که بهصورت ماهانه قرعهکشی و تقدیم برندگان میشود.
دارندگان دستگاههای کارتخوان سامان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این جشنواره میتوانند به وبسایت www.sep.ir مراجعه کنند یا با مرکز ارتباط با مشتريان شرکت پرداخت الکترونيک سامان به شماره 84080-021 تماس بگيرند.
شرکت پرداخت الکترونيک سامان بهمنظور قدردانی از دارندگان دستگاههای کارتخوان سامان و در راستای نهادينهسازی فرهنگ بانکداری الکترونيک در کشور، جشنوارۀ پرداخت طلایی سامان را برگزار میکند.
به گزارش روابطعمومی شرکت پرداخت الکترونيک سامان، در جشنوارۀ طلایی سامان که از اول بهمنماه 1391 آغاز شده است و تا پایان تیرماه 1392 ادامه خواهد داشت، پذيرندگان فروشگاهی سامان، هر ماه به قید قرعه، از میلیونها ریال جوایز نقدی بهرهمند میشوند. بر این اساس ، پذيرندگان فروشگاهی سامان که دستکم 15 تراکنش موفق خريد با حداقل مبلغ 100 هزار ريال داشته و سایر امتیازهای پیشبینیشده را نیز کسب کنند، واجد شرایط شرکت در قرعهکشی این جشنواره خواهند بود.
این گزارش حاکی است، جوایز این جشنواره شامل دو جایزۀ نقدی 240 میلیون ریالی و 48 جایزۀ نقدی 24 میلیون ریالی در هر ماه است که بهصورت ماهانه قرعهکشی و تقدیم برندگان میشود.
دارندگان دستگاههای کارتخوان سامان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این جشنواره میتوانند به وبسایت www.sep.ir مراجعه کنند یا با مرکز ارتباط با مشتريان شرکت پرداخت الکترونيک سامان به شماره 84080-021 تماس بگيرند.
همزمان با برگزاری ششمين نمايشگاه خدمات وتجهيزات صنعت گردشگری و هتلداری ايران در محل دائمي نمايشگاه بین المللی تهران ، بیمه سامان به عنوان تنها شرکت بیمه حاضر در نمايشگاه به معرفی خدمات بیمه ای در صنعت گردشگری می پردازد.
گردشگری از دیرباز به عنوان یکی از فعالیت های لذت بخش و مفرح در زندگی مردم مطرح بوده و همگام با پیشرفت علم و فناوری به عنوان یک صنعت درجوامع امروزی مطرح می گردد.این پیشرفت از سوی دیگر باعث گردیده است تا سفر های امروزی در کنار جذابیت ها و امکاناتی که برای گردشگران ایجاد می کنند، در بسیاری از مواقع با رخداد های غیر معمول و پیش بینی نشده ای مواجه گردند.
فاطمه يگانه پور سرپرست شعبه تهران شرکت بیمه سامان با بیان اين مطلب افزود : در چنین شرایطی نقش بیمه در کنار صنعت گردشگری و لزوم تعامل و همفکری متقابل در جهت ارایه خدمات بهینه و افزایش ابعاد مثبت سفر بیش از پیش نمود پیدا می کند. در راستای ارایه خدمات نوین و تامین امنیت و آرامش خاطر گردشگران، شرکت بیمه سامان اقدام به طراحی و ارایه بیمه نامه های مسافرتی سامان مطابق با نیاز صنعت گردشگری و مسافران نموده است.
وی با اشاره به وقوع برخی چالش ها در طی سفر اظهار کرد :اولین وظیفه ما نه به عنوان یک شرکت در خصوص خدمات بیمه ای ، این است که در کلیه نقاط جهان و به هنگام بروز هر گونه رخداد برای سایر هموطنان خود، مساعدت لازم را جهت آنان ارائه نمائیم.
يگانه پور افزود: امروزه صدور بیمه نامه مسافرتی به همراه بسته های گردشگری که از جانب تور گردانان ارائه می شود، امری بسیار معمول و رایج است. حال اینکه چگونگی ارائه خدمات و همچنین تنوع خدمات ارائه شده در مقصد، بسیار حائز اهمیت می باشد. ارائه پوشش های کاربردی و مورد استفاده گردشگران در خارج از کشور و بهره مندی بیمه شدگان به هنگام نیاز و در کوتاه ترین زمان، از جمله مزایای بیمه نامه مسافرتی بیمه سامان در مقایسه با سایر ارائه دهندگان خدمات بیمه مسافرتی است. شرکت بیمه سامان در راستای اهداف سازمانی و خلاقیت و تمايز در ارائه خدمات بیمه ای به مشتريان می کوشند تا با طراحی و ارائه پوشش های بیمه ای جدید، به نیازهای متنوع اقشار جامعه پاسخ دهد.
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
همایش تجلیل از انبوه سازان به همت شهرداری نوشهر و با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان شهرستان و جمعی از انبوه سازان در نوشهر برگزار شد.
وی با بیان اینکه انبوه سازان از بهترین ها در جامعه هستند افزود: درآمد شهرداری ها وابسته به انبوه سازان است و انبوه سازان می توانند اقتصاد شهر را حرکت دهند.
قاسم احمدی بیان کرد: باید سیستم بوروکراسی دراین کار کوتاه شود و دیگر این همه رفت و آمد بوجود نیاید و انبوه سازان اذیت نشوند.
وی اظهار کرد : بهتر است سالانه بهترین ساختمان را در حوزه عمرانی و معماری تشویقی بدهیم و دراین راه به افراد خاص نگاه ویزه شود.
وی عنوان کرد : ما میراث دار نسل گذشته هستیم و باید آنرا پاس بداریم.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت بندر و فرودگاه نوشهر بیان کرد: بندر نوشهر با قدمت حدود صد ساله اش باید حمایت شود و در کنار آن نیز باید به فرودگاه نوشهر توجه شود.
وی گفت : بندر نوشهر می تواند در واردات و صادارت کمک بزرگی باشد و این بندر برای ما حکم شش و قلب را دارد و باید تقویت شود.
وی درخصوص فرودگاه نوشهر نیز اظهار کرد: فرودگاه نوشهر برای ما یک محور محسوب می شود بنابراین اگر درکنار فرودگاه یک طبقه اضافه تر از حدود استاندارد قانونی آن ساخته شود قابل قبول نیست و نباید ساخته شود.
احمدی با بیان اینکه باید به نسل آینده پاسخگو بود خاطرنشان کرد : در ساخت و سازها دقت شود و دیدگاه نسبت به آن تنها خرید و فروشی نباشد بلکه ساخته شود که نسل آینده به ما افتخار کند.
لازم به ذکر است که در پایان این همایش با اهدای لوح به ۲۲ تن از انبوه سازان نوشهری از آنها تجلیل شد.
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
نوروزی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، از سیستم هشدار خطا بهعنوان یکی از مهمترین کارکردهای سنهاب میگوید و ویژگیهای آن را تشریح میکند.
ارسال دیتاها از شرکتهای بیمهای به بیمه مرکزی بهصورت آنلاین، کدام مزایای نظارتی را در بر خواهد داشت؟ آیا در سنهاب امکانات نرمافزاری برای اعلام هشدارهای نظارتی وجود دارد یا این امر پس از دریافت دیتاها توسط نیروی انسانی انجام خواهد شد؟
یکی از مهمترین قابلیتهای یک سیستم نرمافزاری اعلام خطاها یا مواردی است که منجر به تقلب میشوند. پیشبینی ما این است که در ادامه کار تخلفات و ایرادهایی که که وجود دارد، توسط سیستم قابل شناسایی و هشدار باشد. نکتهای که در این بین اهمیت دارد شناسایی خطاهای احتمالی است، باید گام به گام باید پیش برویم، آن موارد را پیشبینی و تعریف کنیم تا این امکان مهیا شود. این مهم به کمک شرکتها محقق خواهد شد.
در اینباره تا به امروز در حوزه بیمههای شخص ثالث پیشرفت قابل توجهی داشتهایم؛ ارتباط خوبی با ناجا از طریق یک وبسرویس ایجاد شده است، از آن طریق اطلاعات خودروها بهصورت آنلاین در اختیار شرکتهای بیمه قرار میگیرد و به این ترتیب موارد خطا و تخلف قابل شناسایی و هشدار خواهند بود و شرکت بیمه میتواند در لحظه صدور بیمهنامه بهصورت دقیق از وضعیت خودرو اطلاع یابد.
در گامهای بعدی این دست خدمات میتواند در دیگر رشتهها هم عملی شود. بنابراین ابتدا باید موارد نقص و آسیب، شناسایی و دیاتاهای مرتبط در اختیار سیستم قرار گیرد تا هوشمندی آن فراهم شود. در گامهای اولیه تلاش ما این است که ابتدا موارد خطا را هشدار بدهیم؛ اما در گامهای بعدی میتوان از صدور کد یکتا در صورت تشخیص وقوع تخلف و تقلب جلوگیری کرد که این امکان، هماکنون نیز در بعضی قسمتها محقق شده است. بهطور مثال، شرکتهای بیمهای برای نمایندگانی که نزد بیمه مرکزی شناخته شده نباشند، کد یکتا دریافت نخواهد کرد. یعنی مادامی که شرکت نمایندهاش را به بیمه مرکزی معرفی نکرده باشد بیمهنامهاش اصالت ندارد.
با توجه به آنچه تشریح کردید، این روند میتواند بیانتها باشد. آیا میتوان در آینده برای حجم دیاتاهای مورد نظر برای شناسایی خطاها و تخلفات، حد استانداردی را در نظر گرفت؟ این بازه زمانی میتواند مشخص باشد؟
در حال حاضر هر بیمهنامه و هر پرونده خسارتی که کد یکتا دریافت میکند از نظر ما استاندارد است؛ به عبارت دیگر میتوان گفت، در حدی که مورد نیاز ما و صنعت بوده است استانداردسازی مهیا شده است. امروز سیستم این قابلیت را دارد. ولی آنچه شما میگویید نیز درست است، به هر حال سیستمهای نرمافزاری بیانتها هستند، هر روز فرایندهای تازهای ایحاد و دادههای متفاوتی دریافت میشود، در نتیجه، تقلبها و تخلفات تازهای بروز میکند و به طبع، راهکارهای تازهای هم پیشبینی میشود.
به هر روی همین روند گام به گام در تحقق این امر موثر است. همانطور که ذکر شد، بحث استاندارسازی یکی از مباحث جدی است که ما پیگیری میکنیم و تعریف کد یکتا اولین گام جدی در جهت دستیافتن به این مهم است. درج کد یکتا در بیمهنامه خود به معنای بروز یک استاندارد جدی در صنعت بیمه است.
چنین استانداردی را در سیستم هشداردهی سنهاب نیز میتوان تعریف کرد؟ میتوان در مرحلهای ادعا کرد که یک ساختار شناسایی و امنیتی نسبتا کامل در این سیستم وجود دارد؟
تعیین زمانی مشخص برای تحقق این امر کمی مشکل است، ولی پیشبینی ما این است که در پایان فازهای اول و دوم پروژه این امر در حد قابل قبول اولیه محقق خواهد شد. به این معنا که سیستم ما حداکثر تا چند ماه آینده برخی هشدارهای مشخص را بر اساس اطلاعاتی که دارد به شرکتها خواهد داد، ولی همانطور که گفتم این رویکرد میتواند ادامه داشته باشد.
بر اساس آمار پیشین هنوز برخی شرکتها به سیستم سنهاب متصل نشدهاند. چه مدت زمانی برای رفع این نقص پیشبینی میشود؟
خوشبختانه تمام شرکتها متصل هستند، ولی به علت وجود برخی مشکلات زیرساختی در برخی شرکتها، اطلاعات آنها با تاخیری در حدود 24 ساعت به سیستم وارد میشود. اما لازم به تاکید است که در حوزه بیمههای اتکایی اجباری تمام شرکتها به سنهاب متصل هستند.
این مشکل ظرف چه مدت زمانی رفع خواهد شد؟
شرکتهایی که دچار مشکل هستند از جانب بیمه مرکزی تحت فشار قرار دارند تا مشکلات موجود را در اسرع وقت حل کنند. به نظر میرسد حداکثر تا سه ماه آینده، همه رشتهها در شرکتهای بیمهای بهصورت آنلاین دیتاهای خود را ارسال خواهند کرد. در این رابطه رییسکل بیمه مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید فراوان دارند، به زعم ایشان دیتاها باید در لحظه تولید در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. تحقق این امر خود به خود از بسیاری موارد تخلف جلوگیری خواهد کرد.
ویژگیهای سیستم ان پی ال اس را شرح دهید.
در راستای ارتباط بین بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه یک بستر امن نیاز است. بسترهای مخابراتی موجود در فضایی عمومی قرار دارند و به طبع مخاطرات امنیتی فراوانی در بر خواهند داشت. در فاز اول اجرای طرح از اینترنت استفاده کردیم؛ حال آنکه ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شدند. پس از آن سیستم ان پی ال اس مهیا شد که کاملا مجزا از اینترنت است. بهوسیله این سیستم بهصورت مجزا بیمه مرکزی به شرکتها متصل میشود. از این طریق ارتباطی با درصد امنیت بالا و کاملا ایزوله برقرار میشود.
چه بخشهایی در آینده به سنهاب اضافه خواهند شد؟
در فاز اول با حوزه اتکایی اجباری شروع کردیم، چون این حوزه در تعامل عملیاتی بین بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه است. این زیرساختی صحیح است، چراکه تعاملاتی صورت میگیرد که میتواند بر درست بودن دیتاها صحه بگذارد. اطلاعاتی که در سنهاب ثبت میشود باید صددرصد درست باشد، چراکه با زیرساخت مالی پیش میرود. از این پس به تناسب نیازهای واحدهای بیمه امکانات سنهاب قابل گسترش است، مثلا در حوزه طرح و برنامه به اطلاعات دقیق آماری و تحلیلی نیاز بود، به طبع سنهاب میتواند در این حوزه موثر باشد؛ این امر در دست اقدام است. در حوزه نظارتی هم که میتواند بسیار موثر باشد، بهتازگی یک منوی اختصاصی برای حوزه نظارت مالی ایجاد کردهایم که بر اساس دیتاهای دریافتی از شرکتها در دست تکمیل است. از این دست برنامهها زیاد هستند که بر اساس نیازهای حوزههای مختلف پیشبینی میشوند و در دستور کار قرار میگیرند.
* هادی مشهدی
به نقل از بینا
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
نوروزی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، از سیستم هشدار خطا بهعنوان یکی از مهمترین کارکردهای سنهاب میگوید و ویژگیهای آن را تشریح میکند.
ارسال دیتاها از شرکتهای بیمهای به بیمه مرکزی بهصورت آنلاین، کدام مزایای نظارتی را در بر خواهد داشت؟ آیا در سنهاب امکانات نرمافزاری برای اعلام هشدارهای نظارتی وجود دارد یا این امر پس از دریافت دیتاها توسط نیروی انسانی انجام خواهد شد؟
یکی از مهمترین قابلیتهای یک سیستم نرمافزاری اعلام خطاها یا مواردی است که منجر به تقلب میشوند. پیشبینی ما این است که در ادامه کار تخلفات و ایرادهایی که که وجود دارد، توسط سیستم قابل شناسایی و هشدار باشد. نکتهای که در این بین اهمیت دارد شناسایی خطاهای احتمالی است، باید گام به گام باید پیش برویم، آن موارد را پیشبینی و تعریف کنیم تا این امکان مهیا شود. این مهم به کمک شرکتها محقق خواهد شد.
در اینباره تا به امروز در حوزه بیمههای شخص ثالث پیشرفت قابل توجهی داشتهایم؛ ارتباط خوبی با ناجا از طریق یک وبسرویس ایجاد شده است، از آن طریق اطلاعات خودروها بهصورت آنلاین در اختیار شرکتهای بیمه قرار میگیرد و به این ترتیب موارد خطا و تخلف قابل شناسایی و هشدار خواهند بود و شرکت بیمه میتواند در لحظه صدور بیمهنامه بهصورت دقیق از وضعیت خودرو اطلاع یابد.
در گامهای بعدی این دست خدمات میتواند در دیگر رشتهها هم عملی شود. بنابراین ابتدا باید موارد نقص و آسیب، شناسایی و دیاتاهای مرتبط در اختیار سیستم قرار گیرد تا هوشمندی آن فراهم شود. در گامهای اولیه تلاش ما این است که ابتدا موارد خطا را هشدار بدهیم؛ اما در گامهای بعدی میتوان از صدور کد یکتا در صورت تشخیص وقوع تخلف و تقلب جلوگیری کرد که این امکان، هماکنون نیز در بعضی قسمتها محقق شده است. بهطور مثال، شرکتهای بیمهای برای نمایندگانی که نزد بیمه مرکزی شناخته شده نباشند، کد یکتا دریافت نخواهد کرد. یعنی مادامی که شرکت نمایندهاش را به بیمه مرکزی معرفی نکرده باشد بیمهنامهاش اصالت ندارد.
با توجه به آنچه تشریح کردید، این روند میتواند بیانتها باشد. آیا میتوان در آینده برای حجم دیاتاهای مورد نظر برای شناسایی خطاها و تخلفات، حد استانداردی را در نظر گرفت؟ این بازه زمانی میتواند مشخص باشد؟
در حال حاضر هر بیمهنامه و هر پرونده خسارتی که کد یکتا دریافت میکند از نظر ما استاندارد است؛ به عبارت دیگر میتوان گفت، در حدی که مورد نیاز ما و صنعت بوده است استانداردسازی مهیا شده است. امروز سیستم این قابلیت را دارد. ولی آنچه شما میگویید نیز درست است، به هر حال سیستمهای نرمافزاری بیانتها هستند، هر روز فرایندهای تازهای ایحاد و دادههای متفاوتی دریافت میشود، در نتیجه، تقلبها و تخلفات تازهای بروز میکند و به طبع، راهکارهای تازهای هم پیشبینی میشود.
به هر روی همین روند گام به گام در تحقق این امر موثر است. همانطور که ذکر شد، بحث استاندارسازی یکی از مباحث جدی است که ما پیگیری میکنیم و تعریف کد یکتا اولین گام جدی در جهت دستیافتن به این مهم است. درج کد یکتا در بیمهنامه خود به معنای بروز یک استاندارد جدی در صنعت بیمه است.
چنین استانداردی را در سیستم هشداردهی سنهاب نیز میتوان تعریف کرد؟ میتوان در مرحلهای ادعا کرد که یک ساختار شناسایی و امنیتی نسبتا کامل در این سیستم وجود دارد؟
تعیین زمانی مشخص برای تحقق این امر کمی مشکل است، ولی پیشبینی ما این است که در پایان فازهای اول و دوم پروژه این امر در حد قابل قبول اولیه محقق خواهد شد. به این معنا که سیستم ما حداکثر تا چند ماه آینده برخی هشدارهای مشخص را بر اساس اطلاعاتی که دارد به شرکتها خواهد داد، ولی همانطور که گفتم این رویکرد میتواند ادامه داشته باشد.
بر اساس آمار پیشین هنوز برخی شرکتها به سیستم سنهاب متصل نشدهاند. چه مدت زمانی برای رفع این نقص پیشبینی میشود؟
خوشبختانه تمام شرکتها متصل هستند، ولی به علت وجود برخی مشکلات زیرساختی در برخی شرکتها، اطلاعات آنها با تاخیری در حدود 24 ساعت به سیستم وارد میشود. اما لازم به تاکید است که در حوزه بیمههای اتکایی اجباری تمام شرکتها به سنهاب متصل هستند.
این مشکل ظرف چه مدت زمانی رفع خواهد شد؟
شرکتهایی که دچار مشکل هستند از جانب بیمه مرکزی تحت فشار قرار دارند تا مشکلات موجود را در اسرع وقت حل کنند. به نظر میرسد حداکثر تا سه ماه آینده، همه رشتهها در شرکتهای بیمهای بهصورت آنلاین دیتاهای خود را ارسال خواهند کرد. در این رابطه رییسکل بیمه مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید فراوان دارند، به زعم ایشان دیتاها باید در لحظه تولید در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد. تحقق این امر خود به خود از بسیاری موارد تخلف جلوگیری خواهد کرد.
ویژگیهای سیستم ان پی ال اس را شرح دهید.
در راستای ارتباط بین بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه یک بستر امن نیاز است. بسترهای مخابراتی موجود در فضایی عمومی قرار دارند و به طبع مخاطرات امنیتی فراوانی در بر خواهند داشت. در فاز اول اجرای طرح از اینترنت استفاده کردیم؛ حال آنکه ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شدند. پس از آن سیستم ان پی ال اس مهیا شد که کاملا مجزا از اینترنت است. بهوسیله این سیستم بهصورت مجزا بیمه مرکزی به شرکتها متصل میشود. از این طریق ارتباطی با درصد امنیت بالا و کاملا ایزوله برقرار میشود.
چه بخشهایی در آینده به سنهاب اضافه خواهند شد؟
در فاز اول با حوزه اتکایی اجباری شروع کردیم، چون این حوزه در تعامل عملیاتی بین بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه است. این زیرساختی صحیح است، چراکه تعاملاتی صورت میگیرد که میتواند بر درست بودن دیتاها صحه بگذارد. اطلاعاتی که در سنهاب ثبت میشود باید صددرصد درست باشد، چراکه با زیرساخت مالی پیش میرود. از این پس به تناسب نیازهای واحدهای بیمه امکانات سنهاب قابل گسترش است، مثلا در حوزه طرح و برنامه به اطلاعات دقیق آماری و تحلیلی نیاز بود، به طبع سنهاب میتواند در این حوزه موثر باشد؛ این امر در دست اقدام است. در حوزه نظارتی هم که میتواند بسیار موثر باشد، بهتازگی یک منوی اختصاصی برای حوزه نظارت مالی ایجاد کردهایم که بر اساس دیتاهای دریافتی از شرکتها در دست تکمیل است. از این دست برنامهها زیاد هستند که بر اساس نیازهای حوزههای مختلف پیشبینی میشوند و در دستور کار قرار میگیرند.
* هادی مشهدی
به نقل از بینا
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
در دومین دوره جشنواره انتخاب بانکهای نوآور در حوزه بانکداری الکترونیک، محصول “بانکسا”ی بانک سامان بهعنوان محصول برتر شناخته شد.
در لوح تقدیر این جشنواره که به امضای محمود بهمنی رئیسکل بانک مرکزی رسیده، آمده است: «موفقيت ارزشمند آن بانك در کسب رتبه سوم جشنواره دکتر نوربخش در ارائه طرح بانکسا که به مناسبت دومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت براساس ارزيابی كميته داوران پژوهشكده پولی و بانكی احراز گرديد را تبريك عرض کرده؛ بدين بهانه پرقدر، مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش خلاقانه مجموعه مديران و كاركنان آن بانك ابراز میدارم.»
براساس این گزارش، “بانکسا” بهعنوان خدمات ویژه بانک سامان برای فعالان بازار بورس و اوراق بهادار، از زمان راهاندازی با توجه به سهولت، سرعت و ایمنی آن، با استقبال فعالان بازار سرمایه روبهرو شده است. درصورت استفاده مشتری از سامانه بانکسا، هنگام خرید سهام از طریق صفحه معاملات آنلاین کارگزاریها، با انتخاب گزینه برداشت از حساب بانک سامان، سامانه بهطور لحظهای به حساب بانکی مشتری متصل و مبلغ موردنظر برای خرید را بلوکه میکند و سفارش مشتری به هسته مرکزی معاملات ارسال میشود.
گفتنی است، دومين همايش بانكداری الكترونيك و نظامهای پرداخت با حمایت ویژه بانک سامان در روزهای 26 و 27 دیماه در تهران برگزار شد.
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]
[box] قاسم احمدی لاشکی گفت: با شوراهای مناطق غرب مازندران روستاها ،شهرها، بخش ها وشهرستانها تعامل خوب برقرار شد و کتابچه طرح استان غرب مازندران آماده و 10 روز پیش به وزارت کشور تقدیم شد.[/box]
نماینده مردم نوشهر و چالوس خبر داد:
قاسم احمدی لاشکی درخصوص پیگیری طرح تشکیل استان غرب مازندران گفت:در مازندران ما طول رشد داریم یعنی فضای عرض ما بین دریا و جنگل یک فضای محدودی است، به خاطر طولانی بودن مراجعه به مرکز استان برای مردمان غرب مازندران مشکلات زیادی بوجود آورده است و تا به امروز شهروندانی زیادی در میان جاده ها ازبین رفته اند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس افزود: یک روزی تعداد استان های کشور ۱۸ استان بود،هرچه جامعه به سمت جلو می رود پیشرفت و تعالی کشور بیشتر می شود و ما باید بتوانیم بهتر خدمات بدهیم ،امروز کشور ژاپن با یک پنجم مساحت ایران با چهل و هفت ایالت اداره می شود.
نماینده معین غرب مازندران تصریح کرد: یک شهروند روستایی در رامسر برای عزیمت به مرکز استان باید ۴ساعت ونیم راه را طی کند ،ازطرفی هم بهرحال زمانی که ساری مرکز استان بود،گلستان از مازندران بوده و یک فردی از علی آباد به ساری می آمد و امروز رامسر اینگونه هست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص روند اجرایی این طرح افزود:این خواسته بحق مردم این منطقه است،درحوزه های مختلف پایه کار ما آمده است، امروز بسیاری از ادارات کل مازندران در غرب مازندران وجود دارد.بنادر، فرودگاه، تاسیسات اقتصادی زیادی دراین منطقه وجود دارد واین جا دارد که یک استان دیگر داشته باشیم.با شوراهای مناطق غرب مازندران روستاها ،شهرها، بخش ها و شهرستانها تعامل خوب برقرار شد و کتابچه این طرح آماده و ده روز پیش به وزارت کشور تقدیم شد.اگر تقسیمات کشوری وزارت کشور نظر و اشکالی درآن می بیند آمادگی برای رفع آن وجود دارد.
احمدی لاشکی درخصوص طرح مباحثی همچون تجزیه طلبی اذعان کرد:استان جدید به معنای تجزیه طلبی نیست اگر این بود چرا استان های ما زیاد شد؟چرا امروز جاهایی که مقداری بزرگ شدند دنبال شهر، بخش وشهرستان شدن هستند این یعنی جامعه به سمت خوب پیش می رود و نباید واژه تجزیه طلبی را گذاشت.همه غم ما برای خدمات و رفاه بیشتر است و ما روی این موضوع اصرار داریم وانشالله این امر تحقق پیدا کند
نماینده نوشهر وچالوس درمورد الحاق رودسر و املش به استان جدید گفت: ما در رودسر و املش برای الحاق ورود نکردیم اما درخواستی را از مردم آن منطقه وبرخی از شوراها ونماینده محترم داریم اگر مردم بخواهند ما همراهی می کنیم اگر نخواهند در طرحی که ما ارائه کردیم رودسر واملش نیست./بلاغ
[box] با بیمه زندگی سامان آشنا شده اید؟؟ شما هم روزی بیمه زندگی خواهید داشت.[/box]