پرش لینک ها

درآمد ۴ میلیارد دلاری بیمه‌ها در ۲۰۱۲

 

بازار بیمه جهانی در سال 2012 میلادی توانست درآمدی در حدود 4.612 میلیارد دلار را کسب کند.به گزارش صنعت بیمه به نقل از بیزینس اینشورنس، “کلود تندیل” رئیس سازمان فرانسوی “رندز_ووز دی سپتمبر” (Rendez-vous de Septembre) در مونت‌کارلو گفت که بازار بیمه جهانی در سال ۲۰۱۲ توانست حدود ۴.۶۱۲ میلیارد دلار آمریکا درآمد خلق کند که تقریبا پنج درصد آن یعنی ۲۲۷ میلیارد دلار، سهم بازار بیمه اتکایی بوده است.

بخش بیمه عمر که شامل محصولات وابسته به پس انداز نیز می شود ۵۷ درصد این درآمد را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که سهم این بخش در بیمه اتکایی ۲۷ درصد بوده است.

از آنجایی که نگرانی در بخش بیمه اتکایی درباره میزان حق بیمه ها وجود دارد، شرکت های فعال در این زمینه از دو درصد قراردادها در بیمه عمر و هشت درصد قراردادها در بخش های غیرعمر صرف نظر کرده اند.

در این گزارش آمده است که شرکت “مونیخ ری” با ۳۵.۷ میلیارد دلار قرارداد منعقد شده همچنان عنوان بزرگترین بیمه گر اتکایی را در اختیار دارد. پس از این شرکت به ترتیب گروه بیمه “سوئیس ری” با ۲۵.۴ میلیارد دلار و شرکت بیمه “هانوفر” با ۱۶.۳ میلیارد دلار در رده های دوم و سوم جای گرفته اند.

گفتنی است که شرکت بیمه اتکایی مونیخ ری در نوزدهم آوریل ۱۸۸۰ توسط “کارل تیم” تاسیس شد و دیدگاه او تا به امروز در شکل گیری این شرکت موثر بوده است. این شرکت بیش از ۱۳۰ سال است که در صنعت بیمه پیشتاز است. مونیخ ری همواره به راه حل های جدیدی دست یافته و ایده ها را به واقعیت تبدیل کرده است. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که به دلیل پرداخت غرامت سیل ماه ژوئن در شرق آلمان، جمهوری چک و اتریش، سودش ۳۳ درصد کاهش یافته و به ۵۴۳ میلیون یورو (۷۲۲ میلیون دلار) رسیده است.

همچنین شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری، قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع است. این شرکت به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است.

از دیگر شرکت های بزرگ و برتر می توان به “بریتیش هیثوی”، “اسکور”، “لویدز لندن”، “چینا ری” و “اورست ری” نام برد.

در این گزارش همچنین آمده است “یکی از ویژگی ها کنونی آن است که بازیگران کلیدی در صنعت بیمه خلاف ۱۰ سال گذشته در بخش ها و مناطق مختلفی مانند آسیا و برمودا فعالیت می کردند.”

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی