پرش لینک ها

بیمه زندگی ، کم رنگ ترین بیمه درمیان ایرانی ها

 

سید محمد کریمی در حاشیه مراسم افتتاح بیمه تعاون در پاسخ به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: بیمه های زندگی پر استقبال ترین بیمه های نوین در دنیاست و برای نمونه هشتاد درصد سبد بیمه های ژاپن را این خدمت بیمه ای تشکیل می دهد.
وی افزود: این درحالی است که در کشور ما با جمعیت 76 میلیون نفری فقط 2 میلیون نفر زیر پوشش بیمه زندگی قرار دارند.

کریمی با اشاره به اینکه در دنیا دهه جاری را دهه سلامت نامیده اند ، گفت: ما هم این دهه را برای سلامتی و آرامش مردم کشورمان دهه بیمه های زندگی اعلام کرده ایم اما متاسفانه مردم از امتیازات این بیمه های نوین اطلاع چندانی ندارند و این بیمه در کشور مغفول مانده است.

وی خواستار اطلاع رسانی اصحاب رسانه برای آگاهی بیشتر مردم در این زمینه شد.
کریمی در ادامه ، 250 میلیارد تومان به عنوان سرمایه اولیه شرکت های بیمه ای را مهم ترین شرط صدور مجوز بیمه مرکزی برای آغاز فعالیت بیان کرد.

وی گفت: مجوز بیمه تعاون با توجه به اینکه از سال 87 تاکنون پیگیر راه اندازی بوده و همه تشریفات اداری را انجام داده با سرمایه اولیه 40 میلیارد تومان صادر شده است.
کریمی افزود: شرکت بیمه تعاون متعهد است تا سه سال آینده این سرمایه را به حد کفایت افزایش دهد.

وی گفت: با وارد کردن بیمه تعاون در بخش تعاون قصد داریم شرکت های تعاونی و اتحادیه ها مورد حمایت و پشتیبانی بیمه قرار گیرند و شرایط استفاده از مزایا و خدمات 113 رشته بیمه ای متداول در دنیا را برای آن ها فراهم کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از کنترل میزان سرمایه گذاری ها و نحوه پرداخت خسارت های شرکت های بیمه ای به عنوان مقام ناظر خبر داد و افزود: با متخلفان برخورد و صلاحیت انها نیز سلب می شود.

یک دیدگاه بگذارید

×

پشتیبانی سایت

× پشتیبانی