اعطای مجوز به دو شرکت بیمه اروپایی در ایران

اعطای مجوز به دو شرکت بیمه اروپایی در ایران

به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ محمد ابراهیم امین که در آیین تجلیل از نمایندگان برتر بیمه پارسیان سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: اگر دولت تدبیر و امید بتواند بر مشکلات تحریم و روابط بین الملل که چشم اندازهای خوبی برای آن فراهم شده است فائق آید، یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی که از نتایج این ارتباط بهره مند خواهد شد، صنعت بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ما در بیمه مرکزی پس از توافقتامه ژنو با ترافیک درخواست ملاقات نمایندگان و بروکرهای شرکت های معتبر بیمه خارجی مواجه هستیم و بسیاری از این شرکت ها برای سنجش زمینه های همکاری، نمایندگان خود را به ایران فرستاده اند.

وی تأکید کرد: شرکت های بزرگ و معتبر اروپایی تمایل دارند زمینه های همکاری آینده را پی ریزی کنند و حتی بسیاری ازآنها متقاضی تأسیس دفتر ارتیاطی هستند و ما اخیراً به دو شرکت معتبر اروپایی مجوز تأسیس دفتر ارتباطی در ایران را داده ایم.

محمدابراهیم امین گفت: اگر توافقات ژنو تقریباً به یک نقطه ثبات برسد، بازار بیمه کشور از بخش هایی خواهد بود که به سرعت درِ آن به روی همکاری های بین المللی گشوده خواهد شد و این هشداری است برای صنعت بیمه کشور که چنانچه زمینه برای حضور شرکت های بیمه خارجی در ایران (مشارکت در مالکیت، مدیریت یا بازاریابی) فراهم شود؛ طبیعتاً کارشناسان صنعت بیمه ایران بایدآمادگی بیشتری برای حضور در این بازار رقابتی پرتحرک داشته باشند و این امر انشاءالله ایران را به هاب منطقه در بیمه با پتانسیل هایی که دارد، تبدیل خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: رقابت در بازار جهانی و ایفای نقش برجسته در آن مستلزم داشتن ابزارهای کافی از جمله تسلط کامل به  ITمرتبط با بیمه و زبان انگلیسی است و به مدیران عامل شرکت های بیمه توصیه کرد که زمینه آموزش های مرتبط را برای نیروها و کارشناسان شرکت متبوع فراهم سازند.

وی افزود: تربیت وآموزش نیروها از مهم ترین استراتژی های توسعة صنعت بیمه است و اگر معتقدیم که این صنعت باید نقشی موثرتر و مهم تر در اقتصاد ملی ایفا کند، لازم است نیروهای فعال و با انگیزه را برای آینده آموزش دهیم و قطعاً مدیران شرکت های بیمه نیز به این مساله توجه خواهند کرد.

محمدابراهیم امین نگاه به فعالیت های بیمه ای را یک نگاه دانش محور دانست و گفت: با این نگاه ما می توانیم خود را با شیوه ها و استانداردهایی که در بازارهای بیمة پیشرفتة دنیا رایج است، تطبیق دهیم و متناسب با جایگاه جمهوری اسلامی ایران و میهن عزیزمان سهم خود را از این فعالیت بدست بیاوریم.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه 80 درصد بازار بیمه کشور توسط نمایندگان شناسایی و برای آن بیمه نامه صادر می شود، نقش نمایندگان را در فروش بیمه یک نقش اساسی و در خط مقدم و حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: شرکت های بیمه هم باید متناسب با این نقش، زحمات نمایندگان را جبران نمایند و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیارآنان بگذارند و از ایشان همه جانبه حمایت کنند.

وی گفت:40 هزار نماینده در بازار بیمة کشور فعالیت و با همدیگر رقابت می کنند و نمایندگانی در این بازار موفق هستند که شرکت بیمه ای مقتدر و با مدیریت و توانگری مالی مناسب بر سر آنها باشد.

محمد ابراهیم امین افزود: صنعت بیمه کشور اگر می خواهد سهم خود را در اقتصاد ملی از 9/1 درصد حداقل به7 درصد میانگین جهانی برساند، باید در آداب و عُرف بیمه گری، در اطلاع رسانی و تبلیغات و بازاریابی و همچنین در نحوة برخورد با مشتری تجدید نظر نماید.

وی تأکید کرد: بر همین اساس نمایندگان بیمه باید رفتار، برخورد و آدابی که در هنگام بازاریابی و فروش بیمه بکار می برند در زمان وقوع خسارت هم در کنار مشتری و بیمه گذار باشند و در پرداخت خسارت به او خوش برخورد، صمیمی، صادقانه، عادلانه و با سرعت و بموقع عمل نمایند و اکثر این توقع از آنهایی است که 80 درصد بازار را در دست دارند و در فروش بیمه نامه پیش قدم هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان، عملکرد بیمه پارسیان، ترکیب نیروی انسانی و سهامداران و سطح کارشناسی این شرکت را از نقاط قوتی دانست که در این شرکت وجود دارد و می تواند در ارتقای آن موثر باشد و چشم انداز خوبی برای آینده شرکت فراهم کند.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.