نماینده مجلس خواستار رفع موانع ساخت تونل مسیرکمربندی نوشهر و چالوس شد

نماینده مجلس خواستار رفع موانع ساخت تونل مسیرکمربندی نوشهر و چالوس شد

 

نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي بر لزوم پيگيري جدي مسوولان نهادهاي ذيربط براي رفع موانع ساخت تونل و پل هاي غيرهمسطح در محور كمربندي نوشهر به چالوس شد.

قاسم احمدي ، اجراي اين طرح را گامي مثبت براي فراهم كردن زيرساخت ها متناسب با طرح ملي آزاد راه تهران – شمال دانست و افزود: بايد با پيگيري بيشتر و نظارت پيوسته متوليان امر نسبت به اتمام اين طرح در موعد مقرر اقدام شود.
وي اظهارداشت: روند عمليات اجرايي اين طرح با وجود مشكلات نقدينگي بنحو مطلوب پيش مي رود اما در جوار پل در حال ساخت بر روي رودخانه چالوس تعداد پنج خانوار ساكنند كه مجريان طرح ملي آزاد راه تهران – شمال بايد براي تمليك املاك آنها برنامه ريزي كنند.
سعيد تركي پيمانكار اين طرح نيز به خبرنگار ايرنا گفت: براي تكميل اين طرح ها حدود ۱۲۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي افزود : تاكنون بيش از يكصد ميليارد ريال كه از اين مبلغ حدود ۶۵ ميليارد ريال براي ساخت تونل و بقيه نيز جهت احداث پل غيرهمسطح در مسير ادامه اين تونل هزينه شده است.
وي خاطرنشان كرد: با وجود اين كه روند عمليات اجرايي اين طرح ها حدود ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است اما هم اكنون با كمبود نقدينگي و مخالفت عده اي از صاحبان املاك در مسير طرح مواجه است كه بايد براي رفع آن تدابير ويژه اي انديشيده شود.
اين پيمانكار، ميزان اعتبار برآورد شده براي ساخت تونل و پل غيرهمسطح را حدود ۲۳۰ ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: ازاين مبلغ بيش از ۱۲۰ ميليارد ريال براي ساخت تونل و حدود ۱۱۶ ميليارد و ۳۸۰ ميليون براي احداث پل در نظرگرفته شود.
تركي افزود : تاكنون براي انجام عمليات اجرايي اين دو پروژه حدود ۱۱۰ ميليارد ريال هزينه شد كه در صورت تخصيص اعتبار مورد نياز پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري اين طرح ها به بهره برداري برسند.
عمليات اجرايي اين طرح ها از ماه مهر سال ۸۸ آغاز شد.
وي اتصال مسير كمربندي نوشهر به چالوس و رفع معضل ترافيك را از جمله اهداف اجراي اين طرح در اين شهرستان هاي گردشگرپذير برشمرد.
كمربندي نوشهر و چالوس حدود ۲۰ كيلومتر طول دارد.
طبق منابع رسمي ، شهرستان هاي نوشهر و چالوس بدليل برخورداري از مواهب طبيعي و خدادادي هرسال پذيراي ميليون ها مسافر و گردشگراست./ایرنا

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.