بیمه در سبد خانوار نهادینه می شود

بیمه در سبد خانوار نهادینه می شود

مدیرعامل بیمه سامان با بیان این‌که حمایت دولت به انحاء مختلف می‌تواند باعث نهادینه شدن محصولات بیمه‌ای در سبد خانوار شود، گفت: از یک سو حمایت دولت از شرکت‌های بیمه‌ای می‌تواند باعث کاهش بهای تمام شده خدمات باشد و از سوی دیگر حمایت‌های تشویقی دولت از مردم در قالب محصولات بیمه‌ای می‌تواند گامی موثر در توسعه جایگاه بیمه در سبد خانوار باشد.
علی ضیایی با اشاره به ضرورت رشد بیمه‌های عمر در کشور، به ایسنا اظهار کرد: محدودیت‌های نرم افزاری روند رو به رشد بیمه عمر را با مشکل مواجه کرده‌است.
وی افزود: از زمان ورود محصولات بیمه‌های عمر که جنبه سرمایه گذاری دارند به ایران، حدود هفت سال می‌گذرد و در این مدت نیز با حمایت‌های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران انصافا رشد خوبی را دراین رشته شاهد بوده‌ایم، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان با اتخاذ تدابیری ضرب آهنگ رشد را تصریح کرد.
وی خاطرنشان کرد: محصولات عمر به علت بلند مدت بودن‌ آن و تلفیق پوشش‌های بیمه‌ای و ابزار سرمایه گذاری، محاسبات ریاضی پیچیده‌ای دارند. این محاسبات در حجم انبوه بیمه نامه‌های صادره در یک شرکت بیمه و تعداد تراکنش‌های مربوط به هر بیمه نامه در قالب صدور الحاقیه‌های متعدد، باعث شده است که مدیریت عملیات بیمه‌های اندوخته ساز، بدون در اختیار داشتن زیرساخت‌ها و ابزارهای قوی فن‌آوری اطلاعات امکان پذیر نباشد.
مدیرعامل بیمه سامان بیان کرد: متاسفانه در کشور ما در حوزه نرم افزارهای مربوط به بیمه‌های عمر و خدمات مربوط به آن سرمایه گذاری کمی شده است که این امر خدمات رسانی در رشته بیمه‌های اندوخته را برای شرکت‌های بیمه دشوار کرده و توانایی این شرکت‌ها را در توسعه فروش این محصول محدود کرده است.
وی با اشاره به محاسبات اکچوئری در بیمه‌های اندوخته ساز، اظهار کرد: در ایران، به علت استقرار نظام تعرفه، قبل از آزادسازی نرخ‌ها، محاسبات اکچوئری جایگاه واقعی خود را آن طور که باید و شاید بدست نیاورده بود.
مدیر عامل بیمه سامان با اشاره به برگزاری همایش بین المللی بازاریابی تخصصی در صنعت بیمه، عنوان کرد: برگزاری هر چه بیشتر کنفرانس‌های مرتبط با بازاریابی در صنعت بیمه به پیشبرد اهداف توسعه‌ای این صنعت کمک زیادی خواهد کرد.
وی در مورد روش‌های نهادینه کردن بیمه در سبد خانوار یادآور شد: فرهنگ سازی استفاده از محصولات بیمه‌ای از طریق رسانه‌های جمعی و مطبوعات به تغییر در نگرش خانوارها منجر خواهد شد و بر اثر این تغییر در نگرش، محصولات بیمه‌ای دیگر نه تنها به عنوان محصولات لوکس مطرح نمی‌شود بلکه به عنوان یک محصول ضروری جایگاه خود را در سبد خانوار بدست می‌آورند.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.