بررسی یک طرح تازه بیمه ای

بررسی یک طرح تازه بیمه ای

در نشست اخیر میان مدیران ارشد صنعت بیمه و پلیس راهور مقرر شده؛ زیاندیده می تواند از ابتدای اسفند ماه سالجاری در پرداخت خسارت های مربوط به تصادفات رانندگی بدون کروکی، بدون حضور مقصر حادثه به مراکز پرداخت خسارت مربوطه مراجعه و تنها با در دست داشتن یک کوپن از کارت بیمه مقصر جهت دریافت خسارت اقدام نماید.
با توجه به افزایش روزافزون میزان تقلبات در دریافت خسارت از شرکت های بیمه، این موضوع از جهات گوناگون قابل بحث و بررسی می باشد. به همین منظور “آیین” در گفتگویی با برخی از مدیران عامل شرکت های بیمه نظرات آن ها را نسبت به این موضوع جویا شده است، که در ذیل می خوانید:
آقای معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد معتقد است این طرح مزایا و معایبی دارد که در مجموع مزایای آن بیشتر از معایبش می باشد. وی اظهار داشت این کار می تواند به کاهش بارترافیکی کمک کند و رضایت بیمه گذار را فراهم آورد. اما در عین حال شرکت های بیمه نیز باید کنترل های لازم را انجام دهند و در مواقعی که کارشناس خسارت احساس کند که حادثه ای ممکن است مقرون به صحت نباشد بررسی های بیشتری انجام دهد و از اتومبیل مقصر نیز بازدید نماید. معصوم ضمیری ادامه داد در حال حاضر مراجعه مقصر و زیاندیده به مراکز پرداخت خسارت علاوه بر اتلاف وقت، بار مراجعه ۲ برابر شده و برای پلیس نیز مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی اشاره داشت این طرح ممکن است برای بیمه گذاران مزایایی داشته باشد اما تبعاتی نیز برای شرکت های بیمه خواهد داشت. مدیرعامل بیمه رازی به احتمال تبانی میان مقصر و زیاندیده با یکدیگر درخصوص دریافت خسارت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت با قوانین موجود میزان تقلبات در بیمه شخص ثالث بسیار زیاد است بطوریکه شرکت های بیمه نیز این مورد را بارها اعلام کرده اند. مظلومی افزود: وقتی کروکی جزء مدارک مورد نیاز جهت پرداخت خسارت نباشد به راحتی جای مقصر حادثه عوض می شود و بیمه گذاران می توانند خسارت های متعددی از شرکت های مختلف دریافت نمایند همچنین با عدم رسم کروکی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی خسارت های تقلبی افزایش می یابد.
ضیایی مدیرعامل بیمه سامان ضمن اشاره به افزایش تقلبات و احتمال سوء استفاده برخی افراد از این موقعیت ایجاد شده به افزایش رضایت بیمه گذاران و صرفه جویی در وقت و کاهش تردد وسایل نقلیه اشاره کرد و خاطر نشان کرد شرکت های بیمه با تجهیر امکانات و آموزش کارشناسان خود باید سعی کنند تا از بروز تقلبات جلوگیری نمایند. مدیرعامل بیمه سامان در ادامه افزود: اکثر بیمه گذاران از این طرح راضی خواهند بود و با این طرح اصل مشتری مداری رعایت خواهد شد.

بدون دیدگاه

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.